Avatar billede igoogle Forsker
24. juni 2012 - 15:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dato fra tekst streng

Hej

Jeg står med følgende tekst streng..

06MAY2012 14:15+XXXXXX

og jeg ønsker at få 06-05-2012 ud

da det er gentagende gange jeg skal gøre dette kunne en formel være lækker..

har muligheden for at bruge hjælpe felter, så hvis vi er ude i noget opdeling er det også muligt..
Avatar billede natkatten Mester
24. juni 2012 - 15:54 #1
Hvis formatet for de første 9 karakterer altid er som vist i eksemplet, så burde denne kunne anvendes:

http://gupl.dk/681468/

Den benytter DATO i kombination med bl.a. INDEKS+SAMMENLIGN.
Avatar billede igoogle Forsker
24. juni 2012 - 16:28 #2
Den virker.. vil gerne ud af tabel funktionen.. så du kan smide et svar så er der point, laver den med en loop funktion der laver søg og erstat..
Avatar billede natkatten Mester
24. juni 2012 - 16:44 #3
Ok. Et svar er her.