Avatar billede itni41 Novice
25. juni 2012 - 17:01 Der er 4 kommentarer

Optager - Pioneer - DVR-LX60D-AV

Jeg har ovennævnte optager.
Den er desværre kun MPEG2.
Kan jeg købe noget der koder den til MPEG4 ?
Helst noget der kan sidde i et scartstik.
Avatar billede kjeldsted Novice
25. juni 2012 - 19:15 #1
Jeg har nu aldrig hørt om enheder der kører digitalt video over scart? Så det korte svar må være, at det nok ikke kan lade sig gøre.

Er du sikker på at du skal have et MPEG-4 signal ind på Scart?
Avatar billede itni41 Novice
26. juni 2012 - 13:11 #2
Tak for svaret.
Som udgangspunkt må jeg sige, at jeg ikke har meget forstand på de dele.
Jeg har denne kasse, den kan optage fjersyn, afspille DVD/CD, og jeg kan høre radio, men nu kan den ikke optage fjersyn, da kodningen er forkert, det med scart bemærkede jeg fordi jeg måske troede at det så kunne sidde bag på kassen, så jeg var fri for yderlige boxe.
Avatar billede kjeldsted Novice
26. juni 2012 - 13:20 #3
Altså du bliver jo umuligt fri for at have flere enheder.
Desuden vil jeg da fraråde at benytte Scart, da der er en betydeligt kvalitetsforskel med fx. HDMI. Enheder der understøtter Scart er bestemt også ved at være fortid, grundet digitalt video.
Men du er nødt til at købe en MPEG-4 tv tuner der spytter signalet ud i HDMI (som jeg formoder din optager kan tage i indgang. Tager den kun Scart skal du jo så vælge dette), og koble dette til optageren. Det er nok den billigste og nemmeste løsning.
Avatar billede itni41 Novice
26. juni 2012 - 13:38 #4
Mange tak for svaret.
Det er altid dejligt at rådføre sig med mennesker der har forstand på de dele.
Er der en bestemt tuner du kan anbefale?