Avatar billede levich Nybegynder
25. juni 2012 - 19:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows XP installation uden CD

Jeg har en gammel bærbar PC, hvor der før en nødvendig formatering af harddisken var Windows XP Home Edition.

Jeg har ingen installationscd, men den originale Product Key er vist på den originale klistermærke under bunden.

Er det muligt gratis, at hente/få en ny installation på en eller anden måde?
Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 21:37 #1
Altså det er en computer med forudindstalleret Windows? Læs i manualen. Der står noget om gendannelse af computeren. Måske er der et program på computeren der gør det.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2012 - 21:37 #2
Hvis du kender en der har en cd der passer til din XP version kan du bruge denne til at installere med, og bruge din egen produkt kode.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2012 - 09:03 #3
jeg har en iso-fil med xp home edition dk sp1 - bare skriv hvis du vil have en kopi (den virker kun, hvis din licensnøgle også er til dansk sp1 versionen)
Avatar billede levich Nybegynder
27. juni 2012 - 11:22 #4
pstidsen:
Jeg har ingen manual. Da harddisken er formateret, er samtlige filer væk. Altså lige med mindre der måske er en, på en eller anden måde, "skjult" partition, hvorpå der er nogle installationsfiler eller restore filer. Sidstnævnte skal jeg nok få undersøgt.

220661 og claes57:
Er det lovligt, at låne en andens installationscd? Jeg har ikke kunnet finde noget på Microsofts hjemmeside om, at det er muligt at hente installationsfilerne hos dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2012 - 11:36 #5
det er helt legalt - du bruger jo din eget licensnummer.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 12:05 #6
#5 Ja du har betalt for en lovlig licens kode, så det er i orden.
Hvis du finder en, så sørg for du får en sikkerhedskopi.
Hvilken version svarer din kode til?
Avatar billede levich Nybegynder
09. august 2012 - 21:06 #7
Jeg har ikke kunne finde nogen, som jeg kender og som har den version af Windows XP. Jeg er ikke meget for at få kopier fra nogen, som jeg ikke kender.

Jeg har derfor valgt at installere en Linux version i stedet.