Avatar billede NeroBan Novice
27. juni 2012 - 10:54 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Vække slukket computer (Wake-On-Lan)

Hej...

Håber dette kan lade sig gøre for jeg vil gerne kunne bruge funktionen wol uden at åbne porte da jeg har en tdc erhvervsrouter som koster kassen at få pillet ved...

Er der nogen der ved hvordan dette kan lade sig gøre uden for det lokale netværk?

På forhånd tak!
Brian
Avatar billede Panen Nybegynder
27. juni 2012 - 11:28 #1
Så vidt jeg ved benytter WOL sig af UDP på port 9.
Så du skal have portforwardet din router på port 9.
Dermed kan du sende en Magic Packet med MAC-adressen på din computer til din router som så vil forwarde pakken til alle computere på netværket, hvor kun din ønskede computer vil blive vækket.

Bemærk WOL skal være slåt til i din bios.
Avatar billede NeroBan Novice
27. juni 2012 - 12:00 #2
Hej Panen...

Jeg kender godt til alt hvad der hører til wol og portforwarding, BIOS m.m. Men det jeg søger er hvis der var en vej udenom portforwarding. For som jeg skriver kan min router ikke portforwardes grundet TDC.

Brian
Avatar billede Panen Nybegynder
27. juni 2012 - 13:34 #3
Det er der desværre ikke, da al trafik vil blive stoppet af din router og ikke nå din PC på nogen måde.

Forstår ikke hvorfor du ikke selv kan portforwarde hvis TDC bare oplyser login?
Avatar billede NeroBan Novice
27. juni 2012 - 17:59 #4
Det er  en tdc erhvervs netværksløsning igennem netopia router... Den er så lukket at man ikke engang kan finde den på ip adressen som jeg kun kan spore er der... Så nej eneste mulighed er åbenbart at skifte den ud med min egen... Man får bare så tit brug for at åbne porte :-)

Det jeg tænkte på var bare om ikke der fandtes en webbaseret løsning til wol ligesom eksempelvis teamviewer...

Brian
Avatar billede Panen Nybegynder
27. juni 2012 - 18:13 #5
Ja det er ærgeligt.

Det kan desværre heller ikke lade sig gøre med noget software. Problemet er at din computer ikke engang har en IP adresse før den har indlæst windows :/
Avatar billede NeroBan Novice
28. juni 2012 - 12:40 #6
Nå det er der ikke noget at gøre ved... Så må jeg nok hellere udskifte routeren desværre :-)
Avatar billede Panen Nybegynder
28. juni 2012 - 13:12 #7
Så accepterede du dit eget svar fordi dit spørgsmål ikke kunne lade sig gøre, selvom du fik det rigtige svar? :)

Man skal passe på hvem man bruger sin tid på herinde ;b
Avatar billede NeroBan Novice
28. juni 2012 - 13:23 #8
Hmm... Hold da op et humør du er i... Jeg stillede et spørgsmål om der var nogen der vidste hvordan dette kunne lade sig gøre og du svarer med noget helt tredje som jeg ikke spørger om og til sidst skriver du at det ikke kan lade sig gøre... Jeg tror bare du skal være glad for at jeg delte pointene med dig samt det at jeg var glad for at du brugte din tid på mig selvom du ikke løste problemet...
Avatar billede Panen Nybegynder
28. juni 2012 - 14:22 #9
Det må du undskylde. Jeg sad med nogle sure kunder på arbejdet, og browsede forummet her på min mobil hvor jeg bare så du selv havde accepteret. Vidste ikke engang man kunne dele point :b
Den tager jeg på mig.

Fortsat god dag (:
Avatar billede NeroBan Novice
28. juni 2012 - 15:45 #10
Helt okay... Men tak for hjælpen :-)