Avatar billede omdal Nybegynder
28. juni 2012 - 16:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oversigt over Port navne på alle klient pc'er

Hej jeg har brug for et stykke software eller en beskrivelse af hvordan jeg kan finde alle port navne på et netværk ... mere specifikt så skal det være portnavnene på de lokal tilsluttede printere/mfp'er
men det skal være sådan så man kan køre en kommando eller et program fra en server, som så finder alle navnene på portene på alle lokal tilsluttet printere på klient pc'erne.

Jeg ved at PowerShell kan gøre noget lign. men ved ikke om det skal køres på hver enkelt maskine eller om man kan køre dette fra serveren og scanne alle pc'er på netværket - hvis man kan vil jeg bare gerne vide hvordan ;) ?
Avatar billede omdal Nybegynder
02. juli 2012 - 13:18 #1
Okay - fandt ud af man kan finde oplysningen med kommandoen :

wmic printer list writeable

Dog ved jeg så ikke hvordan man køre sådan en kommando på et helt netværk
Avatar billede omdal Nybegynder
02. juli 2012 - 14:41 #2
Okay fik selv løst den på flg. måde:

I commando prompt skriv :
WMIC PRINTER where EnableBIDI="TRUE" GET PortName >> ListOfPortNamesLocal.txt

Løsningen i mit tilfælde var at gemme en pre kodet .bat fil på et shared netværksdrev, og køre en mass kørsel af denne fil på alle klient filer ... ved at bruge >> appender den filen i stedet for at overskrive .. Ikke helt den løsning jeg havde håbet på .. but it will do ;)