Avatar billede JakobJunker Nybegynder
30. juni 2012 - 10:15 Der er 6 kommentarer

Ups.

Er i sommerhus sammen  med min mor og en ven. Da både min ven og jeg er meget inde i computer kigger vi jo som det første efter netværk. Vores nabo har så et åbent netværk. Vi ved godt at man ikke må bruge andres netværk.

Men hvad kan der ske? Kommer vi til at skylde penge hvis det bliver opdaget. Eller hvad kan der ske? Egentligt mest det. Vi er logget af nettet da jeg kom til at tænke på at jeg bare kunne lave et netværk med min mobil.
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. juni 2012 - 12:16 #1
Da I er klar over at det ikke er i orden, så siger vi ikke mere om det, naboen kan sikre sit netværk.

Men I kommer ikke til at betale noget for eventuel trafik.
Hvad loven siger ved jeg ikke, men I slipper sikkert med an advarsel.

Det skal så siges at I bringer jer selv i en risikabel situation, da ejeren af netværket er i stand til at ribbe eventuelle login og adgangskoder.
Der er mange usikre netværk over alt, og flere af dem er faktisk åbne for at plukke naive brugere, der derved kan få stjålet personlige data som konto numre, adgangs koder, cpr numre, email adresser, I kan selv fortsætte listen.

Nu har jeg selv et sikkert netværk, men hvis jeg havde været en ond og grum fyr, havde jeg oprettet et åbent netværk fanget så mange fluer jeg kunne, lavet en stealth installation der ribber samtlige data over en længere periode så fluen føler sig sikker, for derefter at afslutte med at installerer en logisk bombe.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2012 - 13:14 #2
der sker ikke en dyt
den nabo der har et åbent netværk er selv skyld i det
det han kan risikere er at en eller anden henter børne porne porno via det åbne netværk - se så bliver det alvorligt
politiet overvåger sådan noget og så er dit ip nummer lige til at hapse for dem

resten kan du jo selv regne ud

men dig er der ingen der kan gøre noget

m.v.h
Avatar billede JakobJunker Nybegynder
10. juli 2012 - 18:58 #3
Tusind tak for svar. Fedt at vide at der ikke kan ske noget ved det.(-:
Avatar billede JakobJunker Nybegynder
10. juli 2012 - 18:59 #4
Hvem vil have point?
Avatar billede jensenjs Juniormester
10. juli 2012 - 20:20 #5
Jeg springer over
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 07:29 #6
ok