Avatar billede Garou Nybegynder
02. juli 2012 - 04:16 Der er 10 kommentarer

Vil ikke lade mig OC

Hey guys. Vil prøve at gøre det her så kort som muligt.

Det hele startede med at jeg købte nyt hardware.

i7 2600k cpu
asus p67 sabertooth
Kingston DDR3 1600mz 2x4GB ram
h80 watercooler.

jeg havde allerede:

asus 5850
750watt corsair psu-
samsung 750gb HDD

Anyways, instillation gik fint nok osv. Jeg formaterede windows7 på mit HDD, og reinstallerede det med nyt hardware i.

Alting kørte som det skulle, så jeg tænkte hey, så skal jeg prøve at OC den cpu der.

Jeg gik så ind i BIOS, og satte asus optimal på. (auto slight OC)

Men når jeg prøver at boote win7, resulterer det altid i en 0x7E bsod. Selv hvis jeg prøver at OC manuelt gør den det samme. Uanset om det er RAM eller CPU jeg prøver at OC. Den vil simpelthen kun køre på stock settings.

Jeg har prøvet at køre sfc /scannow og chkdsk /r og alt var som det skulle være. Har kørt prime95 uden problemer, og har haft memtest86+ kørende i 9 timer. Der var godt nok en masse skrammel og underlige tegn da jeg vågnede, men der stod 0 errors..

Jeg har prøvet at sende boardet tilbage til der hvor jeg købte det fra så de kunne teste det. De har ikke kunne finde noget galt med boardet eller CPU'en.

Det er meget svært at troubleshoot, fordi jeg kan ikke finde andre som har haft lignende problem.

Jeg kunne godt tænke mig at teste noget andet ram, men har ikke mulighed for det lige nu. Men tror ikke det er rammen som er noget galt med? Jeg er helt på bar bund. Måske er det mit harddrive?

Help? :(

Ps hvis jeg har glemt at nævne noget, vil jeg tilføje det
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juli 2012 - 12:45 #1
Hvorfor vil du OC en I7? hvad forventer du ?

Men det er ofte Intelppm.sys der er regget forkert i registringsdatabasen, kig i HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\ControlSet001\\Service s\\Intelppm - Sæt den til 4, eller reinstaller windows så bliver det ret sikkert fixed.

Dog syntes jeg du skal droppe dit manuelle, og benytte asus's OC profiler til windows.

Dog igen, ser jeg ingen grund til at oc en I7, mon ikke det er noget andet hardware du skal have kigget på hvis der er noget der halter.

/J
Avatar billede Garou Nybegynder
02. juli 2012 - 15:10 #2
Hey, jeg prøvede at ændre intelppm til 4, men det resulterede i en 0x19 bsod efter jeg satte asus optimal på i bios.

Kan det være fordi at før jeg fik det nye hardware, formaterede jeg ikke partition 2, hvor jeg har alt mit musik?
Avatar billede Garou Nybegynder
02. juli 2012 - 15:25 #3
Det er åbenbart memory voltage, men det burde den da ikke gøre når det er auto oc?
Avatar billede Garou Nybegynder
02. juli 2012 - 15:52 #4
den vil nu lade mig boot til windows med asus optimal på, efter jeg tog det ene ram stik ud. synes stadig ikke den har ændret noget. Clock speeds or anything. Men i det mindste kunne jeg boot med det på
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juli 2012 - 16:05 #5
Selvfølgelig skal der mere strøm til.

Jeg melder mig lige ud af den her inden der er noget der brænder af :)
Avatar billede Garou Nybegynder
02. juli 2012 - 16:11 #6
Hm men hvad er grunden så til at den ikke har højere cpu speed? Den er stadig på stock

http://piclair.com/data/urdse.jpg

Under full load

Men RAM ville den gerne adlyde da jeg ændrede det:

http://piclair.com/data/h0cv3.jpg
Avatar billede Garou Nybegynder
02. juli 2012 - 16:49 #7
Okay jeg er slet ikke med. Prøver asus optimal igen, med 1 stik ram. Den kommer med 0x3b bsod, fair nok, adder mere vcore. Og så kommer den standarde 0x7e bsod. Jeg må bare slet ikke ændre noget selv i bios
Avatar billede deadman Nybegynder
02. juli 2012 - 19:42 #8
Hvorfor vil du OC en I7? hvad forventer du ?
Avatar billede Garou Nybegynder
02. juli 2012 - 20:09 #9
Better performance, more bang for the buck?
Avatar billede Mcbeer Nybegynder
04. september 2012 - 01:10 #10
Nu vil jeg lige prøve at lege Captain Obvious her!

Havde et lignende problem på et Maximus V Gene, i et build jeg lavede for en kunde. Hans i5 3570K ville heller ikke OC overhovedet, fik slet ikke noget svar fra på skærmet når jeg prøvede at boote med OC på. Så ventede vi et par uger (Boardet var kun lige kommet på markedet der), opdaterede BIOS, og bam! Så kunne vi OC galore! Trak den helt til 4,7GHz, godt nok også med en Noctua NH-D14 ;)