Avatar billede helt83 Nybegynder
02. juli 2012 - 08:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google maps

Hej jer.

Et hurtig spørgsmål, er det muligt at lave en rute på google maps, for herefter at overføre ruten med alt data til ens telefon.

Da jeg skal til sverige og ikke vil have data tændt på telefonen, kunne det være super at kunne downloade ruten til telefonen så man stadig kan bruge navigation på telefonen.

ved ikke om jeg har formuleret mig så det er til at forstå.

mvh
helt83
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2012 - 10:17 #1
prøv med http://www.google.com/intl/da/earth/explore/products/mobile.html
jeg ved ikke, om man der skal være online.

btw: hvis du har telia, så er det dansk takst også i sverige.
Avatar billede per-olof Nybegynder
02. juli 2012 - 12:45 #2
Lav din rute på Google Maps.
Log ind på Google Maps med din mobil.
På mobilen vælg Gennemse lag, og der skal du finde din map/rute.
Hvis du har 3 så er det dansk takst i Sverige
Avatar billede helt83 Nybegynder
02. juli 2012 - 14:07 #3
Hej per-olof

det er jeg helt med på, det jeg fisker efter er om man kan overføre de kortdata lokalt til telefonen, så jeg ikke har brug for dataforbindelse i SE.
Avatar billede per-olof Nybegynder
02. juli 2012 - 16:07 #4
Hvis du skal bruge Google Maps med mobil er du nødt til at ha netforbindelse. Du kan lagre dine data som *.kml fil.
At lagre "det hele lokalt" då må du kigge på https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/overlays
Du har då mulighed at ha kort=billede med dine data.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
03. juli 2012 - 12:59 #5
Du kan på forhånd cachelagre kortudsnit på din tlf vha google maps. Du kan bruge kortet uden at gå på nettet, og samtidig have GPS på. Marker et sted midt i det ønskede område og vælg menu: "gør tilgængelig offline". Når du kommer hjem, kan du slette det igen under menu: "Indstillinger".
Avatar billede helt83 Nybegynder
04. juli 2012 - 08:00 #6
Hmmmm ikke helt lige det jeg fisker efter, når men smid nogle svar hvis i vil have point.

mvh
helt83
Avatar billede Bodillen Nybegynder
04. juli 2012 - 11:25 #7
#3"det jeg fisker efter er om man kan overføre de kortdata lokalt til telefonen, så jeg ikke har brug for dataforbindelse i SE"
#5 "Du kan på forhånd cachelagre kortudsnit på din tlf vha google maps. Du kan bruge kortet uden at gå på nettet"

Hvad er det mon, du søger? En printer? ;)
Avatar billede helt83 Nybegynder
11. juli 2012 - 15:30 #8
Ikke flere der vil have point, spørgsmål lukkes.