Avatar billede cone63 Juniormester
03. juli 2012 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Kan min PC opgraders så den bedre kan køre spil

Hej eksperter,

Min PC er ved at blive gammel, men jeg har ikke pt. økonomien til at skifte den ud. FPS er lidt for lav ved spil, især Battlefield 3. Så jeg tænkte at den måske kunne opgraderes:

CPU: Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz
GRFX: ATI Radeon 4850
MOBO: Gigabyte GA-EP45T-DS3R / LGA 775 socket / Intel P45
RAM; 2x2GB DDR3 RAM
HDD: 3x500GB 7200RPM raid5
OS: Win7 Ultimate x64

Windows Experience Index:
CPU: 6,6
RAM: 6,9
2D graphics: 7,3
3D graphics: 7,3
Disk: 7,5

Kan det betale sig at opgradere den, i så fald hvad skulle jeg ændre:
- ny CPU?
- nyt grafikkort?
- et mere grafikkort af samme type (cross fire)?
- andet?
Avatar billede whatslife Nybegynder
03. juli 2012 - 22:11 #1
Jeg vil anbefale at du kaster lidt mere ram i den 4GB er ikke meget idag og slet ikke når du spiller grafik tunge spil 4 mere og så er du rigtig godt kørende på den del, ellers er det mest indlysende at skifte, dit grafik kort
Avatar billede cone63 Juniormester
03. juli 2012 - 22:28 #2
Jeg bruger kun 50-60% RAM når jeg spiller, så vil det hjælpe med mere?
Avatar billede cone63 Juniormester
03. juli 2012 - 22:45 #3
Rettelse op til 75% RAM
Avatar billede robertlu Nybegynder
05. juli 2012 - 01:10 #4
nej det kan saver sige at opgrader mit råd vil være at købe en ny. hvis du beslutter dig for at købe en ny så samle den selv eller få en til det
Avatar billede cone63 Juniormester
09. juli 2012 - 20:36 #5
Ok, jeg skal nok ud at opgradere maskinen.

Jeg har et ok kabinet + HDD. Synes at det er en jungle at vælge de rette dele til at opgradere. Er der nogen der har gode forslag til:

Ny MB, CPU, RAM og GRFX.

Har lidt svært ved at sætte max pris, egentlig så billigt som muligt, men så den kan køre spil som BF3 ol. de næste par år.
Avatar billede cone63 Juniormester
22. juli 2012 - 08:33 #6
Købte nyt grfx og nu er det ok