Avatar billede ibtonni Nybegynder
04. juli 2012 - 13:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brænde en stor fil på 2 dvd,er

Kan man fordele/brænde en fil på ca 6 GB på 2 DVD,er ? og hvis ja
hvordan / vh Ib
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2012 - 13:20 #1
hvis du zipper filen, så kan du bede zip om at dele i din valgte størrelse. Har selv winRAR, men de andre kan også.
Avatar billede ibtonni Nybegynder
04. juli 2012 - 13:31 #2
Hej Claes57 Jeg glemte at skrive at den skal være bootbar / ib
Avatar billede Wally1973 Praktikant
04. juli 2012 - 13:52 #3
Så nej.
Du bliver nødt til at få fat i en Dual-Layer DVD så, hvis din brænder da ellers kan klare det. :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juli 2012 - 17:01 #4
Prøv at læse lidt her:
http://www.911cd.net/forums//lofiversion/index.php/t6337.html
Det ser ud som om det kan bruges.
Alternativt kan du benytte "BartPE-builder":
http://barts-pe-builder.en.softonic.com/
Først splitter du din store fil, så den passer til 2 eller flere dvd´ere, som beskrevet ovenfor, eller du kan benytte et af flere brænderprogrammer til formålet (Nero 10 kan klare det).
Lav derefter en bootbar cd med BartPE.
Når du har bootet din pc med BartPE, så kan du efterfølgende indlæse dine dvd´ere.
/ptj_11
Avatar billede ibtonni Nybegynder
04. juli 2012 - 17:27 #5
Tak ptj, læg et svar til point /ib
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juli 2012 - 17:58 #6
Det får du her. Skriv gerne om dine erfaringer med den løsning du ender op med.
/ptj_11
Avatar billede ibtonni Nybegynder
07. juli 2012 - 22:34 #7
hej ptj. Så lykkedes det. Jeg valgte dog en løsning med at oprette en boot-sektion  og kopiere den og filen til en ekstern HD og boote derfra. /Ib