Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
06. juli 2012 - 00:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spil sluger al fysisk hukommelse

Jeg ved ikke om spørgsmålet er placeret korrekt, men jeg kører Windows 7 på en bærbar.
Der er masser af ledig plads på computeren og den er forholdsvis ny (½ år gammel).

Jeg har gennem længere tid kunnet spille fint på den, men for nylig er jeg begyndt at have lidt problemer derved.
Spillet (et rimelig ressourcekrævende) kører fint og flydende, indtil lige pludselig hvor det går i "svarer ikke" og så kun kan lukkes vha. joblisten.
Den fysiske hukommelse, som er omkring 19% når jeg starter spillet, er så oppe på knap 70-90% når spillet fryser.

Den trænger ikke til at blive defragmenteret, så hvad kan der være galt?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
06. juli 2012 - 01:37 #1
Lyder bare som om spillet bruger meget hukommelse, hvilket ikke er unormalt for større 3D spil.
Nu er det så heldigt at ram er en af de få ting man kan opgradere på en bærbar, så prøv at se hvad det ville koste at smide et par Gb mere i den.
Har du Windows 32bit udgave, så er ca. 3Gb dog max. pga. begrænsninger i styresystemet.
Er det en Windows 7 eller Vista i 64bit udgaven, så er det nærmere hardwaren der sætter grænsen og den bærbare kan så med ret stor sikkerhed klare i hvert fald 4Gb.
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
06. juli 2012 - 01:47 #2
Det der undrer mig mest er bare at jeg tidligere har kunnet spille samme spil (på samme computer) uden problemer.
Det er først lige pludselig at dette problem er opstået.

Det er Windows 7 med 4 GB
Avatar billede morten1900 Nybegynder
06. juli 2012 - 02:42 #3
har du prøvet en geninstallering af dit styresystem?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2012 - 07:30 #4
udeluk den er spywareramt med dette gratis program

freeware version

http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/

husk man skal selcv opdatere i freeware versionen hver dag
m.v.h
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
19. oktober 2012 - 00:17 #5
Den er scannet både for virus og spy/malware og intet er fundet galt.
Spillet gør det ikke så ofte længere, men en gang imellem så jeg lukker.