Avatar billede mandarinen Praktikant
06. juli 2012 - 09:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Konflikt mellem to enheder på samme trådløse netværk

Hej!

Jeg har en Netgear WNDR3700 router, og alt er gået gnidningsfrit siden jeg købte den for et lille år siden.

Nu har jeg fået et problem:

Jeg har fået nyt arbejde, og dermed også en ny laptop. Det går fint med at gøre den til en del af netværket, men hver gang min kone bruger sin laptop, bliver jeg simpelthen smidt af. Nu og da kommer jeg på netværket igen med beskeden "begrænset netværk", hvilket i praksis betyder at jeg ikke kan bruge det til noget.

Vi har mange andre enheder på netværket der ikke skaber problemer. Vi har f.eks. 2 android telefoner, 2 overvågningskameraer og en printer der alle er trådløse.

Når jeg bliver smidt af mit netværk, kan jeg sagtens tilgå det med min android telefon. Hvis jeg via min telefon går på routerens Adm. side, og opdatere "et eller andet" i routeren, så kommer jeg på med min laptop igen - lige indtil min kone bruger netværket fra sin laptop igen!

Jeg har prøvet at give hende og mig hver sin faste IP i routeren, men det har ikke betydet noget.

Håber at der er nogen der har et godt råd!

Venligst

Mandarinen
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. juli 2012 - 11:03 #1
Hej mandarinen

du skal lige tjekke om der er en af jeres pc´er der har aktiveret TCP/IPv6. Du skal fjerne flueben i i TCP/IPv6 hvis der er der.

du finder det under Egenskaber for Trådløs netværksforbindelser.

mvh
helt83
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. juli 2012 - 11:04 #2
Når du har tjekket genstarter du alle pc´er og den trådløse router.
Avatar billede jenslassen Praktikant
06. juli 2012 - 11:04 #3
Det kunne godt tyde på at de 2 PC'er har samme navn.
Prøv at gå ind i system og kig under computernavn.
Der kan du også skifte det.
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. juli 2012 - 11:17 #4
jenslassen

Tvivler meget på at hans arbejdspc hedder det samme som deres hjemme computer, hvis til er tilfældet svare det til at vinde i lotte 10 lørdag i træk ;O)
Avatar billede mandarinen Praktikant
06. juli 2012 - 11:54 #5
@Jenslassen - desværre.

@helt83 - der var netop flueben i dette på begge pc´ere, så jeg fjernede disse og genstartede de to laptops og routern.

Desværre uden at det ændrede noget.

Mange tak for input - håber du eller andre har andre gode forslag?
Avatar billede jenslassen Praktikant
06. juli 2012 - 11:57 #6
Så må jeg jo have vundet 10 lørdage i træk, da jeg har set problemet flere gang.
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. juli 2012 - 12:30 #7
Kan det være din udbyder der, begrænser antallet af tilslutninger?
Hvem er din udbyder.

Og prøv at tage en ad de andre netværks enheder fra, tilslut din kones PC, og se om du bliver smidt af, hvis ikke så tilslut den enhed du tog fra tidligere, og se hvad der så sker.
Avatar billede mandarinen Praktikant
06. juli 2012 - 12:38 #8
@jensenjs jeg har gjort som du siger, men uden held.

Vi benytter fibernet fra Waooo.

M
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. juli 2012 - 13:52 #9
Hvilket OS er der på din kones pc? win 7 vista osv.
Avatar billede mandarinen Praktikant
06. juli 2012 - 13:56 #10
begge win7 64bit
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. juli 2012 - 14:02 #11
Har du prøvet at opdater driveren til det trådløse netkort på begge pc´er?
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. juli 2012 - 15:10 #12
Jeg har kigget på manualen til din router (engelsk, pdf) tredie sidste side.

Der står noget om hvor mange samtidige trådløse opkoblinger der kan være på, på samme tid, standard er 30-70 samtidige opkoblinger
Er der noget i din router der siger noget andet?

http://gupl.dk/682163/
06. juli 2012 - 16:50 #13
...hver sin faste IP i routeren... - Hvorfor sådan ?
Hvis du nu kører med ren DHCP på begge PC'er ???
Avatar billede mandarinen Praktikant
06. juli 2012 - 17:03 #14
@karise_larry: Det var blot i desperation for at prøve noget. Jeg har et par enheder der har tildelt fast IP i routeren, for at jeg kan tilgå dem via ftp. Det er en receiver og en NAS.

Har du et godt forslag til ting jeg kan forsøge hører jeg det gerne.

/M
06. juli 2012 - 17:28 #15
ren DHCP på begge PC'er ???
Avatar billede mandarinen Praktikant
19. oktober 2012 - 12:14 #16
Spm. lukket