Avatar billede jonasclub-p Nybegynder
11. juli 2012 - 23:36 Der er 4 kommentarer

Hvordan laver man et en knap hvorfra man kan downloade en HTML fil

Jeg har nogle html dokumenter som mine bruger skal kunne downloade når de klikker på et download link.

De dokumenter de skal kunne downloade når de trykker på en knap hedder følgende:

HTMLDoc100.html
HTMLDoc200.html
HTMLDoc300.html
HTMLDoc400.html

Jeg har prøvet at skrive nedenstående kode.

<a href="http://www.mysite.dk/HTMLDoc100.html>Click here to download the HTML document</a>

Problemet er at når man klikker på download linket så hopper den bare over på siden "http://www.mysite.dk/HTMLDoc100.html" og det er ikke meningen. Meningen er at når man klikker på linket skal den downloade filen til ens skrivebord. Hvordan skriver jeg en kode så man downloader en HTML fil når man klikker på et download link ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2012 - 23:44 #1
Download server side og stream out med HTTP header som faar browser til at gemme ??
Avatar billede jonasclub-p Nybegynder
11. juli 2012 - 23:48 #2
Mange tak for det hurtige svar

Jeg er desværre lidt ny i programmering (kan lidt HTML/CSS/C#)

Kan du beskrive det lidt mere detaljeret og helst med nogle kode eksempler ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2012 - 00:00 #3
Du har en ASP.NET web forms page med en asp Buttun web control? Eller?
Avatar billede Syska Mester
12. juli 2012 - 08:49 #4
http://www.west-wind.com/weblog/posts/2007/May/21/Downloading-a-File-with-a-Save-As-Dialog-in-ASPNET

Eksempel med en .jpeg fil, men det er præcis på samme måde med en .html fil.

mvh