Avatar billede viggo97 Nybegynder
14. juli 2012 - 04:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar gamer

Hej står her og skal til at vælge bærbar, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilken jeg skal vælge valget står mellem de her to ¨http://www.sharkgaming.dk/msi-ge70-0n-010ne.html og http://www.sharkgaming.dk/msi-gt70029.html
Er gt70 meget bedre end ge70? Kan man sagtens nøjes med ge70, eller er gt70 meget stærkere?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. juli 2012 - 07:34 #1
Når man vælger en bærbar til gaming, så kan man aldrig "nøjes" med noget.
Designet i en bærbar strider mod kravene til gaming.

nVidia 650 eller 680 grafikkort er kraftige grafikkort i toppen af ydelsesområdet og hvilket man vælger er næsten ligegyldigt, men du har valgt en bærbar og så er det i stedet for nVidia 650M eller 680M grafikkort, som er middelmådige grafikkort, der lægger meget langt nede på listen.
Det samme gør sig gældende for CPU'erne.

Du har har valgt noget af det højstydende hardware til en bærbar og en kæmpe skærm, hvilket gør at du formentligt ikke har ret meget batteritid.
Din heftige hardware er dog ikke særligt højtydende sammenlignet med selv en billig stationær.
Du har altså en bærbar, der ikke dur uden strøm, og en bærbar der ikke rigtigt yder ordentligt til spil.
Spørgsmålet er hvorfor du vil have en bærbar til gaming?
Avatar billede pstidsen Novice
14. juli 2012 - 11:02 #2
#1: 680M lægger ikke langt nede på listen! Det er pt det 9. bedste grafikkort. Det er dog også et 670M grafikkort GT'eren har og det lægger langt nede på listen.

#0: Hvilke spil vil du spille? Skal det være 17,3?

Kig ved MM Vision: http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe_notebook.asp?action=shop&menu=notebook&gruppe=PcnoteVision&type=notevision ved deres high end modeller kan man opgradere til 7970M som er det 2. bedste grafikkort. Så bliver det ikke bedre!
Avatar billede viggo97 Nybegynder
14. juli 2012 - 13:42 #3
Jeg spiller spil som league of legends starcraft 2. Og kommer også til at spille guild wars 2, himtan abs, bioshock inf og ting som det, når de engang kommer ud.

Hvilken forslår du pstidsen? Fra mm.vision
Avatar billede viggo97 Nybegynder
14. juli 2012 - 13:44 #4
Jeg ville selvfølgelig have valgt en staionær, men jeg står i den situation hvor jeg skal bruge den til skole osv.
Avatar billede Blaine Nybegynder
14. juli 2012 - 16:10 #5
Med hensyn til at købe en gamer computer, så bruger jeg gerne denne side til at rangere grafikkortene:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Samt denne til at sammenligne med tilsvarende stationær ydelse:
http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html
(Samme ydelse i en bærbar som stationær, koster dobbelt op som tommelfingerregel).

Hvis du tænker på spil, så er grafikkortet den vigtigste komponent, og dermed den du primært skal vælge efter.

#1 og #2 det er et GTX670m og dermed nummer 40 (ikke 680).
#2 det er crossfire versionen der er nummer 2, det almindelige er nummer 11.

#0 Jeg tror det er denne der anbefales:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=706000020&gruppe=pcnotevision
med GTX670m -> AMD HD7970m 2GB grafikkort (NYHED)
Hvilket er en fin og anbefalelsesværdig maskine =)

Men tænk over om ikke du kan bruge en stationær og en bærbar, for med et budget på 12.000, kan du få denne:
http://www.game-station.dk/blue-bean/silent-blue-bean-i5-3550-3-33ghz-2x2gb-b75-gtx560-1024mb-500gb-dvd-rw-550w.html
med lidt opgraderinger plus en udmærket skolebærbar (budget 4.000), og den stationære kan du udskifte grafikkortet om 2 år, og dermed levetidsforlænge til en billig penge.

Bærbar gamer giver kun mening, hvis du rejser meget og vil spille i toget og på hotellet, eller hvis du ikke har plads til en stationær derhjemme, det er i hvert fald min mening.

Mvh
Avatar billede pstidsen Novice
14. juli 2012 - 18:15 #7
#3: Med de spil du vil spille er der slet ingen grund til at bruge 12.000. En til 8k ville være fint.
Avatar billede viggo97 Nybegynder
14. juli 2012 - 18:19 #8
En du evt. vil foreslå. Jeg spiller jo stort set alt, og vil selvfølgelig gerne have at det køre godt osv.
Avatar billede pstidsen Novice
14. juli 2012 - 20:46 #9
Har du nogle krav? Skærmstørrelse? Vægt? Harddiskkapacitet? Osv.?
Avatar billede viggo97 Nybegynder
14. juli 2012 - 23:38 #10
Stort set ligegyldigt, så længe den kan køre de nævnte spil ordentligt og samtidig få det til at se nogenlunde smukt ud.
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2012 - 16:40 #11
Hej

Nu er jeg kommet hjem fra ferie og jeg har tjekker kravene til Hitman og Bioshock, som jeg ikke kendte. De kræver faktisk en del, så derfor vil jeg anbefale denne: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=707000010&gruppe=pcnotevision med følgende opgraderinger: http://cl.ly/image/2S3J450F1q0k/Image%202012-07-18%20at%204.37.12%20PM.png
Avatar billede viggo97 Nybegynder
26. oktober 2013 - 11:38 #12
tak