Avatar billede Maria-p Nybegynder
15. juli 2012 - 18:24 Der er 5 kommentarer

Fugtskade

Min mobil, har fået vand, og er derefter gået død. Kan man reparere en mobil med fugtskade, og vil reparatørene overhovedet tage i mod den? Når jeg tænder min mobil kommer starten frem og blinker.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. juli 2012 - 19:38 #1
1. De kan godt reparere mobiler med en vandskade, hvis
ikke udskiftelige dele er intakte.
2. De vil gerne tage imod den.

Behold dine point.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2012 - 20:07 #2
men der er ikke tale om rep på garantien/reklamationsretten - så det er kr op af lommen.
Avatar billede kjeldsted Novice
15. juli 2012 - 20:29 #3
Selvfølgelig tager de imod den. En mekaniker siger vel heller ikke nej til en bil, lige meget tilstand. Så længe man blot betaler for reperationen. Der skal dog ikke meget til før det er billigere at købe en ny.
Avatar billede Maria-p Nybegynder
17. juli 2012 - 21:32 #4
Mange tak!
Har fundet papirene frem, og sender den til reparation i morgen. Så må vi se om de kan gøre noget. Mobilen lugter en smule brændt. Lod den ligge en dag, og tændte den. Den virkede fint, men jeg kunne ikke slukke skærmen. Det viser sig at jeg ikke kunne lade den heller. Så nu er den helt død :( Nu må vi se, ellers må jeg købe mig en ny mobil... Der ryger en tre-fem tusind ud af lommen :(
Avatar billede Zaquel Nybegynder
16. oktober 2012 - 17:39 #5
Kommer også an på hvilken telefon det er. Jeg arbejder selv med salg af mobil-telefoner, og der er desværre visse mærker som ikke vil røre ved telefonen hvis det ikke er garanti.

Det betyder ikke at den ikke kan repereres, men at du skal gå til alternativt værksted, og ikke autoriseret.

F.eks. er Apple ligeglade med en vandskadet iPhone. Den rør de ikke. Du kan  købe en ny.