Avatar billede zity Nybegynder
18. juli 2012 - 12:40 Der er 1 løsning

Beregning af error bars

Hej

Hvis der er nogle herinde som er stærke i statistik, har jeg brug for lidt hjælp. Jeg har nogle målte værdier, samt deres standardafvigelse. Ud fra de målte værdier laver jeg nogle beregninger, men hvordan får jeg beregnet usikkerheden på disse beregninger, når jeg kun kender standardafvigelsen? Beregningerne kombinere flere forskellige målte værdier og således også flere forskellige standardafvigelser.
Avatar billede zity Nybegynder
02. august 2012 - 07:52 #1
Jeg endte med at benytte en statistisk bootstrapping methode, hvor jeg resamplede de originale data ved at benytte standard afvigelsen og middelværdien. Ud fra det nye resamplede dataset beregnede jeg mine værdier og lavede en ny standard afvigelse på disse værdier.

Lukker.