Avatar billede mr_tob Nybegynder
18. juli 2012 - 19:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Iphone/Ipad kan ikke logge på trådløst netværk.

Lad mig starte med min opsætning:

Ipad2
Iphone 4
Macbook Air

Time Capsule (TC)
Airport Express (AE) - udvider TC's netværk og bruges udelukkende til afspilning af musik

Og så mit problem:

For et stykke tid siden oplevede den andelsforening et nedbrud i vores internetforbindelse. Alle andelshavere er koblet til den samme forbindelse, der nu er oppe at køre igen. Siden da, har jeg desværre oplevet problemer med både min TC og AE. Der er tale om flere forskellige problemer, som jeg derfor har listet her:

1) TC har ingen internetforbindelse - kan også variere, så at TC lyser grønt, hvilket er tegn på ok forbindelse, mens jeg så fortsat ikke kan komme på nettet på hverken mac, tlf eller Ipad. Problemet er periodisk og relaterer sig ikke kun til én af de tre mobile enheder. F.eks. kan jeg godt have forbindelse til internettet via min mac, mens Ipad'en eller Iphonen ikke kan komme på internettet.

2) Ipad og/eller Iphone kan ikke oprette forbindelse til det trådløse netværk (oprettet af TC). Igen et periodisk problem. Lige nu kan min iPad feks. godt se netværket, men kan ikke logge på det (koden ER den rigtige, men iPad'en står bare og tænker), mens Iphone'en godt kan. Dog skal dét ske manuelt - dvs. når jeg træder ind i min lejlighed, logger min tlf. IKKE på det trådløse netværk automatisk.

3) AE "taber" musikken - igen et periodisk problem. Når det lykkes mig, at få sat netværket op, og mine trådløse enheder engang imellem opnår at have forbindelse dertil, vil jeg gerne afspille musik trådløst. Der sker så det, at musikken spiller et varierende stykke tid, hvorefter AE'en begynder at "tabe" musikken. Dvs. der er udfald i kortere/længere tid. Nogle gange er det i øvrigt umuligt at finde AE'en, hvilket jo så betyder, jeg ikke kan afspille musik trådløst.

Og så lidt ekstra oplysninger:

1) Alt software er updated og alle enheder er max 1.5 år gamle
2) Alting virkede korrekt indtil andelsforeningens nedbrud
3) Jeg har prøvet at resette (både blødt og hårdt) og også nulstillet netværksindstillinger på både Ipad og Iphone.
4) Jeg har læst et hav af forums igennem uden at finde svar på mit problem.

Jeg er SÅ frustreret over det og har brugt dage på at få det til at virke. Engang imellem lykkes det et stykke tid, for så igen at gå galt. Derfor håber jeg virkelig, der er en, der ligger inde med hjælp... Og derfor også en svær opgave.
Avatar billede hrbatman Nybegynder
18. juli 2012 - 20:00 #1
har du husket at låse dit netværk, sådan at det ikke står åben for andre kan komme ind på det?
Avatar billede mr_tob Nybegynder
18. juli 2012 - 20:29 #2
Ahr Hr. Batman. Med den opsætning regner du vel ikke selv med, jeg begår sådan en fejl;-) Selvfølgelig har jeg låst det...
Avatar billede salbeik Nybegynder
19. juli 2012 - 21:46 #3
Jeg indrømmer lige at jeg ikke gad læse hele dit indlæg  - men taget højde for din kommentar som indikerer at du ikke er en n00b på området :D ... men jeg har fornyligt oplevet noget lignende.

Jeg havde fejlagtigt sat en trådløs router på mit netværk som AccesPoint i stedet for som router. Nå ja det betød at alle computere selvtildelte sig en iP adresse. min iPad gjorde derimod præcis det du beskriver og stod bare og kørte. Jeg kunne se og trykke på netværket men altså ikke komme på. Der var ingen fejlmeddelelse den stod bare. Jeg gætter derfor på at iPaden gør dette når den skal selvtildele sig en iP adresse.  Så ja det er formegentligt der fejlen ligger - altså din router.
Avatar billede mr_tob Nybegynder
24. juli 2012 - 10:46 #4
Det er et godt bud, men desværre ikke løsningen. Nu er alt afleveret hos den lokale Humac butik. Så må vi se, hvad de finder ud af.