Avatar billede krukken Juniormester
22. juli 2012 - 18:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af server

Hej eksperten,

Jeg vil gerne købe en server, som har følgnede egenskaber
1. Stor harddisk, da jeg vil bruge den til download
2. Har HDMI, TV-out, eller normalt stik til pc-stil til projekter, så jeg kan vise billeder og film direkte fra computeren.
3. Jeg skal kunne logge ind på den vha. eksempelvis remote desktop og installere programmer til utorrent og ftp-server.
4. Den skal være støjsvag, og bruge meget lidt strøm

Budgettet er 3.000.

Har I nogen ideer, og konkrete eksempler på servere, som kunne  løse ovenståender problemstillinger?
Avatar billede Fido-dk Juniormester
22. juli 2012 - 22:43 #1
Det der er jo ikke en server, det er en normal desktop pc

Køb en tilfældig pc og kast en stor harddisk der i, Windows 7 kan godt overtages med rdp ellers brug logmein eller noget ligende...

Det du skriver har jeg kunne køre på en atom cpu

/Fido-dk
Avatar billede krukken Juniormester
24. juli 2012 - 22:05 #2
logmein?

Kan du give mig et eksempel?

Udfordringen er, at jeg ikke selv har så meget forstand på at samle en server, hvor hardware ville kunne understøtte disse krav. Jeg har tidligere kigget på SAN og NAS servere til formålet. Dette skyldes også, at deres størrelse er lidt mindre, så den kunne så på en hylde.

Kan du give mig et eksempel?
Avatar billede Fido-dk Juniormester
25. juli 2012 - 12:01 #3
Logmein er et værktøj til at overtage computeren via internettet, så skal du ikke rode lige så meget med din router.

Det eneste en helt normal computer fra elgiganten/Aldi/internettet ikke helt opfylder af dine krav er sansynligvis strømforbruget, men det er jo personligt hvad man mener er lavt.

Du skriver at du har set på SAN og NAS, så har du vel også ser prisforskellen på dette? SAN er i en helt anden prisklasse og er ikke andet end lagerplads

En NAS vil ikke kunne afspille dine film/billeder men kan de andre ting du vil.

Så der er 2 valg

1. Køb en NAS og brug denne til lager og download, afspil fra din egen comp.
2. Køb en billig pc og sæt nogle store harddiske der i, brug den til det hele (bruger også mest strøm)

/Fido-dk
Avatar billede montago Praktikant
31. juli 2012 - 18:38 #4
enig med fido

en Synology NAS kan køre BitTorrent, FTP, NewzBin og alt muligt

WesternDigital WDTV-LIVE eller en Boxee kan så bruges til at afspille film/musik og kaste det op på projektor/tv

begge ting bruger næsten ingen strøm og vil sikkert kunne opfylde alle behov.
Avatar billede krukken Juniormester
20. januar 2016 - 22:00 #5
Jeg kan ikke huske, hvad jeg endte med - jeg tillader mig at lukke denne nu. Hivs nogen er utilfredse, så vil jeg meget gerne uddele point.
Avatar billede montago Praktikant
22. januar 2016 - 21:28 #6
du tog selv point..

imponerende at der skulle gå 4 år :D

men godt du måske / måske ikke fik løst dit problem