Avatar billede bgx2000 Praktikant
28. juli 2012 - 21:36 Der er 21 kommentarer

ny computer .. dårlig grafik

Hejsa folkens,

jeg håber I vil hjælpe mig lidt her.

Jeg har købt en ny bærbar HP pavillion.. I7 processor og noget Radeon graphics samt Intel grafik kort.. den er købt med det ene formål at køre et gammel flysim spil... falcon BMS hedder det..

Nå men mit problem er at jeg slet ikke kan få den opløsning i mit spil / cockpit som der eks. er på de film der er på youtube med spillet. Jeg har slidere sat til max osv.. og det kører fint. Men med dårlig opløsning selvom det er sat til 1600x900.. har prøvet de fleste nu..Men jeg kan stadig knapt læse tekst i mit 3d cockpit.. og på youtube står det knaldskarpt på de oploadede film...??

Jeg kan se at der er det der multisampling... som jeg har sat til... udfor står der level 0.. som så er den eneste mulighed jeg kan vælge.. andre har vist flere muligheder (1 og 2) kan jeg læse mig frem til på forskellige fora.. har det noget med dette at gøre måske ??
Jeg aner ikke hvad dette kan være.. nogen der kan hjælpe måske..

På forhånd tak..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. juli 2012 - 21:40 #1
1600x900 er en lav opløsning. Køb e 24" full HD skærm i 1920x1080.
Avatar billede bgx2000 Praktikant
28. juli 2012 - 21:44 #2
nå ok... jamen jeg kan ikke vælge højere i spillet.. har et radeon 7670M... men det er måske skærmen der er dårlig siger du ? er vidst ikke helt hjemme idet her mere ... :/
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. juli 2012 - 21:48 #3
Har du prøvet at se på driverne til dit grafikkort
OG installer den seneste DirectX
Avatar billede bgx2000 Praktikant
28. juli 2012 - 22:32 #4
DIRECT X11 er installeret.. har prøvet at downloade driver fra hps hjemme side men det ændrer ikke alverden..
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
28. juli 2012 - 23:46 #5
Find ud af hvad opløsning din skærm er på og brug den indstilling.

Hvis din skærm er lad os sige 1366 x 768 også du vælge at køre med 800 x 600 i fuldskærm så kommer det til at se uskarpt ud på en LCD skærm.
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 03:16 #6
Tror du ikke bare at spillet bruger Intel-graifkkortet i stedet for det gode 7670M-kort?
Avatar billede bgx2000 Praktikant
29. juli 2012 - 10:06 #7
@pstidsen... Jo det kunne det faktisk godt se ud som om... Startede lige spillet og der står det faktisk kører på Intel HD4000 kortet...

Det skal vel ændres eller hvordan?? Jeg kan ikke vælge andre i drop Down menuen inde i spillet ??
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 10:24 #8
Kører du med lader sat i? Kører du på "Høj ydeevne" i strømindstillinger? Søg i startmenuen på AMD Vision Engine og åben programmet. Søg i søgefeltet på Crossfire og sørg for det er aktiveret.

Gør lige ovenstående og se om det virker ellers kom tilbage, så finder jeg lige en bestemt indstilling som burde løse det (jeg er ikke lige ved min pc nu)..
Avatar billede bgx2000 Praktikant
29. juli 2012 - 10:24 #9
Har lige forsøgt at slå Intel kortet fra i kontrolpanelet. Så kommer den op med at den korrekte driver ikke er installeret for mit raden kort.

Jeg forsøger så at gå på AMD hjemmeside for at downloade en driver. Man skal så åbenbart downloade et tool "AMD catalyst Mobility. Det kan jeg så ikke downloade fordi den skriver det ikke er kompatibelt med min hardware/software i min computer??
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 10:36 #10
Skriv lige hvilken computer du har samt hvilket styresystem og hvor mane bit det er.
Avatar billede bgx2000 Praktikant
29. juli 2012 - 10:41 #11
Hp pavilion G7 med win7 64 bit.
Avatar billede bgx2000 Praktikant
29. juli 2012 - 10:44 #12
Nærmere hp pavilion G7 2030so
Avatar billede bgx2000 Praktikant
29. juli 2012 - 12:50 #13
Jeg kører med laderen sat i, og den står til Hp anbefalet ydeævne.. altså ikke max..

Jeg har vidst ikke det nævnte AMD program..?? har søgt i start menuen og brugt søgefunkltionen... hvorfor skal det være så besværligt..8/  øvøvøv
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 14:17 #14
#13: Prøv lige i Høj ydeevne.
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 14:26 #15
Download og installer denne http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp56501-57000/sp56799.exe og derefter denne http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp56001-56500/sp56177.exe Med nummer 2 får du noget der hedder Catalyst Control Center. Det program skal du bruge.
Avatar billede bgx2000 Praktikant
29. juli 2012 - 21:21 #16
Nu har jeg prøvet de to i nævnte rækkefølge. Når jeg indstallerer den første opretter den bare et bibliotek i C der hedder SWSetup. Den afslutter aldrig installationen eller skriver noget... det eneste der er sket er at det er oprettet ??

Efter jeg har installeret catalyst og prøver at starte det får jeg bare følgende besked.. ?

! Catalyst Control center kan ikke startes. Der er aktuelt ingen indstillinger, der kan konfigureres ved at bruge catalyst control center.
Avatar billede bgx2000 Praktikant
29. juli 2012 - 21:30 #17
jeg får denne besked når jeg genstarter min pc:

der er ikke installeret en AMD-grafikdriver, eller AMD-driveren fungerer ikke korrekt. Installer den AMD driver, der svarer til din AMD - hardware

det er da irreterende......
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 23:16 #18
Avatar billede bgx2000 Praktikant
30. juli 2012 - 09:32 #19
Så. Har jeg prøvet det også... Det ændrede ikke noget på grafik driveren ihvertfald.. Jeg får stadig samme besked med at der ingen driver er og jeg kan stadig ikke starte AMD catalyst center... :\
Avatar billede bgx2000 Praktikant
30. juli 2012 - 09:33 #20
Den skannede og fandt en enkelt opdatering til eternet skrev den..mig det er installeret..
Avatar billede pstidsen Novice
30. juli 2012 - 14:35 #21