Avatar billede novanova Nybegynder
29. juli 2012 - 00:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

cd/ dvd drev virker ikke.

Hej Håber der er en der kan hjælpe.

Sidder på en dell vostro 400. vin7
Dvd drevet virker ikke. eller delvist. Det vil sige det viker hvis jeg sætter en cd i, men den finder inted hvis jeg sætter en dvd i.

Har prøvet at fjerne driveren i enhedshånteringen og lade windows selv finde drevet igen. uden held... hvad kan jeg gøre?
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 03:17 #1
HAR det virket?
Avatar billede novanova Nybegynder
29. juli 2012 - 05:34 #2
jeps, har bare ikke brugt drevet på computeren længe.
jeg kan ikke bruge systemgendannelse til noget.
Avatar billede pstidsen Novice
29. juli 2012 - 10:34 #3
"Spinner" drevet som det skal?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2012 - 10:37 #4
Dit drev må så være fysisk defekt eller også er linsen beskidt så den ikke kan læse.
Har du en laser linse renser du kan prøve med?
Avatar billede Jensen DK Novice
29. juli 2012 - 11:16 #5
Der er nok en fejl i registreringsdatabasen, så du kan prøve at geninstallere Windows 7 så virker det måske igen, har været ude for det flere gange med XP og der var det kun geninstalering af XP der fik det til at virke igen.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
30. juli 2012 - 14:29 #6
Hej

Jeg vil råde dig til, at prøve at køre DVD-fix fra Microsoft: http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da

Hjælper dette ikke, prøv at boot fra Windows DVD'en. Hvis dette heller ikke hjælper, vil jeg råde dig til, re-installere windows, da det lyder som et software relateret problem.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook
https://www.facebook.com/DellDanmark
Avatar billede lillemand22 Praktikant
09. august 2012 - 09:51 #7
åben den rens cd hovedet med en vætpind virker det ikk så er du 100 på den er færdig
Avatar billede novanova Nybegynder
25. marts 2013 - 12:35 #8
hov havde glemt at lukke her, forsøgte ovenstående og bestemte mig for at den var død... takker for insatsen
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 13:13 #9
Velbekomme.
Da der kun er lagt kommentarer skal du bede om svar hvis du har fået brugbare oplysninger.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. marts 2013 - 13:44 #10
Her er lidt hjælp til din lukning.  :-)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo