Avatar billede Larsernen Novice
05. august 2012 - 17:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cpu spørgsmål

Hej alle her jeg giver 60 points til det rigtige svar!

Jeg har købt en hp mediasmart ex475 server med en

AMD Sempron 1.8 GHz amd2 socket cpu i fra starten

Nu har jeg været uheldig at min cpu er brudt ned og jeg har "lånt/fået" en amd anthlon 64 x2 am2 socket cpu af en ven

kan min nye cpu virke i min mediasmart server da det er en dualcore cpu og min gamle cpu var en singlecore??

Svar gerne her (jeg modtager også foreslag!)
Avatar billede Rasmus096 Nybegynder
05. august 2012 - 17:50 #1
ATI / AMD / Radeon kan både være et grafik kort og en CPU processor til din computer. Udskifter du den, vil det blåt medføre en opgradering af dit system. Hvis du nu ikke ved, hvad CPU er: CPU er din computers hjerne, det er der alle computerens beregninger foregår, det vil sige en duel-core CPU vil beregne dobbelt så hurtigt, som en single-core CPU.
Avatar billede Larsernen Novice
05. august 2012 - 18:25 #2
Ja det ved jeg men vil den virke i min server???
Avatar billede habalap Nybegynder
05. august 2012 - 18:28 #3
det burde den da det er samme socket, så kan det godt være at din pc ikke understøtter dual-core og hvis den ikke gør så ved jeg ikke men vil tro at den stadigvæk vil virke og så bare køre single-core
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. august 2012 - 19:39 #4
Hej.

Det er åbenbart ikke så ligetil at finde noget HW-info på den, men som habalap også siger, da socket er den samme vil der ikke ske noget ved at montere CPU'en og prøve at starte den op. Det vil være BIOS der bestemmer om det funker eller ej. Enten kører den dual og det hele, ellers starter den ikke op - der er ikke noget, der dør af det.

De bedste hilsner
Avatar billede Larsernen Novice
05. august 2012 - 23:04 #5
Hej da jeg satte min cpu ind i min Server brændte min strømforsyning ned IGEN! den var kun 80w skulle bruge 160w mindst så har en Cpu til salg og 2x 1 gb ram !
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2012 - 10:06 #6
Hej igen.

Du skriver [IGEN!] - hvis det er sket før, kunne der jo også gemme sig andre problemer? Det er sjældent at en CPU bare opgiver ånden, men mindre f.eks. en køler eller andet allerede er blevet defekt?

/Carsten
Avatar billede Larsernen Novice
24. januar 2013 - 09:08 #7
Lukket