Avatar billede peterpeter Seniormester
12. august 2012 - 00:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopi af mappe med billeder over på ekstern HD og videre til min PC

Kære alle
Måske et dumt spørgsmål....men jeg kan altså ikke !!

Min datter har flyttet alle billeder fra vores kamera over på hendes Macbook.... De ligger inde i hendes Photos....

Jeg skulle så flytte dem over på min eksterne HD så vi kunne få dem over på min pc...
Men jeg kan ikke !!!

Jeg ville jo blot vælge mappen inde på Mac'en og vælge "Kopi'er" - men det kan man ikke på en Mac !!!  - eller hvad ???
Det er godt nok besværligt for en PC mand som mig....

Nogen der kan give mig en step by step ???

Kopi af en mappe fra MAC til min eksterne HD ???

TAK
Avatar billede aeblenet Nybegynder
12. august 2012 - 09:33 #1
Drag & Drop.
Tag mappen og flyt den fysisk fra Mac til HD.
-nu viser der sig et lille "+" i et af hjørnerne - og nu slipper du mappen igen.
Vupti! Kopiering igangsat.
En lille dialog der beskriver oversførslens størrelse og status åbner sig. Når denne lukker sig igen - er dine billeder/filer kopieret!
Avatar billede peterpeter Seniormester
12. august 2012 - 21:19 #2
Det har jeg prøvet...og lige igen nu !!

Men det kan man ikke !!

Jeg tager dem (mappen) inde fra Photos..... Skal jeg finde dem på selve harddisken istedet for ?? - og hvordan finder jeg dem på harddisken på en Mac ???

Øv...Det virker altså ikke !!!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. august 2012 - 07:21 #3
Du er altså i tvivl om du har fat i den rigtige mappe ?
Billederne ligger højst sandsynligt i iPhoto!
Den spørger selv om den skal hente fotos fra kameras o.l.
Find du den rigtige mappe først (evt ved at tilslutte kameraet igen)
-så kan di sagtens bruge mit foregående svar...
Go' fornøjelse :-)
Avatar billede peterpeter Seniormester
13. august 2012 - 09:16 #4
Jeps....
Billederne ligger i iPhoto.
De er slettet på kamera'et.

Jeg vil blot have alle billederne over på min eksterne HD.

Hvordan finder jeg den "rigtige mappe" ???
...Er det virkelig så svært på en Mac ???

Tak for hjælpen.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
13. august 2012 - 15:16 #5
Du finder den rigtige mappe, ved at slutte kameraet til igen.
Tag f.eks ét enkelt nyt foto og navngiv det, når du overfører til din Mac. Så har du et filnavn at søge på.
Mappen i iPhoto hedder højst sandsynligt "den dato & årstal" for den dag din datter tømte kameraet :-)

Når du finder den rigtige mappe, kan du med fordel holde "ALT" knappen nede. Den garanterer en kopi i stedet for en henvisning :-)
Men 99% sikkert - laver din Mac en kopi på harddisken som standard.

Go' fornøjelse med mappeflytningen :-)
Avatar billede peterpeter Seniormester
17. august 2012 - 14:15 #6
Det har jeg prøvet....
Det virker stadig ikke !!

De ligger stadig i iPhoto !!!

-Hmmm syntes altså MAC er svært....
Avatar billede peterpeter Seniormester
20. august 2012 - 13:43 #7
ØV.... Ingen hjælp !!!

Kan det være den eksterne HD der kun virker på PC'er ??
Avatar billede peterpeter Seniormester
19. november 2012 - 22:14 #8
#aeblenet.net  Det virker altså ikke, der må være noget galt med kamera'et !!
pis...

Må hellere lukke spørgsmål for ikke at få ballade - tak for hjælpen, selvom det ikke hjalp....

Hav en god aften
Avatar billede peterpeter Seniormester
19. november 2012 - 22:14 #9
Lukkes