Avatar billede Webish Nybegynder
15. august 2012 - 13:30 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Få Sidebar1 til at fylde 100% ud

Hej
Når jeg i DreamWeaver opretter en ny side (template)via:
"Blank template" - "HTML template" - "2columm, left sidebar, header and footer"
,kan jeg simpelthen ikke få "Div class sidebar1" feltet til at blive 100% i height - Altså så der ikke er hvid baggrund ned til "footer-feltet"
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
15. august 2012 - 14:15 #1
.container{
    position: relative;
}

.sidebar1{
    position: absolute;
    top: 0;bottom: 0;left: 0;
}

Vær dog opmærksom på at dette skal tilføjes til det der er i forvejen. Kan godt være der skal mere til, men i teorien er det alt du behøver.

At DreamWeaver ikke burde eksistere, bør jeg nok ikke komme ind på her. :)
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2012 - 15:09 #2
<ole>

@DeeDawg: DW's søjle-templates er desværre lavet med float, så det er ikke sikkert, det helt klarer opgaven. Der er en del forskellige, som kan betegnes som "2columm, left sidebar, header and footer", så det er ikke til at vide, hvilken det er, spørgeren har prøvet. Formodentlig ville det være bedre helt at undgå DW's templates.

/mvh
</bole>
Avatar billede Webish Nybegynder
15. august 2012 - 15:32 #3
DeeDawg - det laver desværre mere uorden end det gør godt som olebole også skriver.

Jeg har kun en mulighed for at vælge "2columm, left sidebar, header and footer" i min DW CS5.
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2012 - 16:15 #4
Okay, jeg sidder med en gammel CS3, og der har jeg en del forskellige  =)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
15. august 2012 - 18:01 #5
Jeg bruger ikke DreamWeaver selv, bl.a. af samme grund. Som sagt, ville de virke på teoribasis. :)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
15. august 2012 - 18:30 #6
Jeg har det dog liggende ser det ud til, lol. Det er dog CS5.5, og her har jeg da også flere muligheder. Fixed, liquid & "HTML5-kompatibelt". :)
Avatar billede olebole Juniormester
15. august 2012 - 18:31 #7
#5: Helt enig  =)
Avatar billede Webish Nybegynder
17. august 2012 - 12:22 #8
@DeeDwag
Må man spørge hvad du selv bruger ?
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2012 - 13:59 #9
#8: Det vil være afhængigt af, hvad "100% højde" betyder ... om footer'en skal ligge i bunden af browseren eller i bunden af siden
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
17. august 2012 - 14:07 #10
Notepad++, for evig og altid. Hvis det er, kan jeg dog godt lave en fungerende DW template til dig? :)
Avatar billede ado.dk Nybegynder
13. november 2012 - 08:58 #11
lukket
Avatar billede ado.dk Nybegynder
13. november 2012 - 08:58 #12
Lukket
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2012 - 14:32 #13
Selvtak! Det staves: h-ø-f-l-i-g-h-e-d