Avatar billede khpaulsen Nybegynder
15. august 2012 - 14:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ram ikke genkendt

Hej
Jeg modtog i sidste uge en ny lenovo t530.
Idag modtog jeg så en ekstra ram blok på 4gb, der sidder en på 4 gb i forvejen også.
Jeg monterede ram blokken, starter pc op.
hverken bios, windows eller cpu id kan finde den nye ram blok!

Hvorfor??
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
15. august 2012 - 14:52 #1
Hej

Er dit styresystem 32 bit eller 64 bit?

32 bit understøtter kun 4gb!!!!
15. august 2012 - 15:30 #2
Ref #1: Hvis BIOS heller ikke registere så er styresystem jo underordnet ...

---

Hvis du KUN montere den nye RAM klods (i den andens plads) ?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2012 - 15:41 #3
Som der står i #1 32 bit kan ikke bruge mere end ca. 3.25GB ram, men hvis du vil vide om systemet kan se dem, så højreklik på "denne computer" og gå ind for neden i Egenskaber. der står hvor mange ram systemet kan se, og hvor man der kan bruges.
Avatar billede lclemens Nybegynder
15. august 2012 - 15:55 #4
Er den monteret korrekt? En forkertmonteret ramblok kan ikke ses :-)
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
15. august 2012 - 16:37 #5
Det er 64 bit windows 7 pro :)
Jeg har kigget der står kun 4 gb ram der og også i cpu id (cpu z)står der den kører single channel 4 gb, de to ram slotte sider to forskellige steder.
Rammene er købt hos atea, hvor de står som tilbehør til min t530.

Jeg har ikke prøvet at tage den anden klods ud og erstatte med den nye.

Men dette vil også kræve at jeg fjerner tastatur og flere andre skruer, som lenovo siger bryder garantien hvis disse fjernes
15. august 2012 - 16:42 #6
Igen: Hvis BIOS heller ikke registere så er info i styresystem jo underordnet ...
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
15. august 2012 - 16:59 #7
Det gør BIOS ikke
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
15. august 2012 - 19:49 #8
Ja #2 har helt ret jeg fik vis ikke læst hele beskeden.

har du mulighed for at teste ramene i en anden maskine?
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
15. august 2012 - 20:09 #9
Nej alle andre bærbare er noget gammelt lort, så de fungere ikke med de her ddr3 1600 mhz ram blokke jeg har
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
17. august 2012 - 08:21 #10
Ram klodsen er blevet erklæret DOA.
Så jeg lukker.