Avatar billede madsten Nybegynder
15. august 2012 - 19:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

http://unblock-us.com/

Hejsa.

Jeg har tilkoblet min mac til unblock-us, for at kunne se netflix på mit apple-tv. Det fungerer rigtig fint.

Men så den anden dag, skulle jeg finde tilbud på ryanair.com --> når jeg så trykker på f.eks. "book cheap flights" for at få pris m.m. kan den ikke finde serveren. Det synes jeg var mærkeligt, men måske det bare var hjemmesiden, så prøvede på arbejdet, hvor den fungerede fint. Prøvede så igen der hjemme og det virkede bare ikke - synes det var mærkeligt - så prøvede over mit 3g net på min iphone med internetdeling og wupti, så virkede det. Så jeg kan kun komme på at skyldes min opkobling til unblock-us.

Nogen der har haft samme problemer? Hvad kan jeg evt. gøre?

OBS: Det er kun ryanair.com der ikke fungere, som jeg har stødt på.
Avatar billede supportsiden Professor
15. august 2012 - 21:22 #1
Prøv med en anden DNS, f.eks Googles
https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using
eller OpenDNS
http://www.opendns.com
Avatar billede JesperKeller Nybegynder
16. august 2012 - 10:17 #2
En af årsagerne til dette, kunne skyldes at Ryan Air, påkræver du har en dansk IP, men da du har brugt Unblock-US til at få internettet til at tro du har en amerikansk IP, kan du ikke gøre brug af dette.

Det er derfor det virker med din 3G router, for den er ikke sat op til Unblock-US.

Den løsning jeg har brugt, er at jeg har 2 router. En jeg selv har købt og en fra min standard udbyder - Den fra udbyderen kører med dansk IP og min nyindkøbte har amerikansk IP.
Avatar billede madsten Nybegynder
16. august 2012 - 19:39 #3
Kan man ikke slå det fra på unblock som man har løst e.l.?
Avatar billede JesperKeller Nybegynder
16. august 2012 - 23:04 #4
Desværre, så er det en alt eller intet løsning med kun én router :/