Avatar billede boellehuus Nybegynder
16. august 2012 - 19:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billig 'gamer' pc

Hej allesammen.

Min lillebrors computer er gået i stykker, og han skal derfor have en ny. Den skal helst kunne klare sådan standard spil som: Call of duty, NFS, Minecraft osv. ikke nødvendigvis på højeste grafik, men gerne sådan midt imellem. problemet er bare prisen.
ved det ikke er meget, men den må max. komme op omkring de 3000kr.

Har selv ledt, men svært at finde til så få penge.

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Mvh. Nikolaj
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
17. august 2012 - 08:25 #1
Kan du selv bygge?

Jeg tror det bliver svært at finde en pc, der kan klare de ting du nævner til maks 3000 kroner.

Jeg har selv brugt 5000 kroner, inden jeg har fået grafikkort i.

Hvis det er en gamer pc vi snakker går ca. halvdelen af dit budget til at købe en cpu?
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
17. august 2012 - 08:48 #2
Jeg kan finde dele til 3210 og til 3104 kroner.

Det grafikkort kan køre battlefield 3 op til 20 fps i 1680x1050

Sig til hvis du vil have tilsendt listen over dele.

Det skal så siges at dette setup overhovedet ikke er fremtids "venligt" i manglen af usb 3.0, sata 600 eller pci e 3.0.
Den lille strømforsyning som derved ikke tillader to grafikkort (crossfire)
Bundkort har heller ikke plads til 2 grafikkort.
Avatar billede boellehuus Nybegynder
17. august 2012 - 18:18 #3
Ville godt evt. selv kunne bygge, men mange år siden jeg har gjort, så det ville nok kræve jeg fik en liste med samtlige ting der skulle bruges (:
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
17. august 2012 - 19:14 #4
http://www.komplett.dk/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1115828&su=81DB3D71-45DB-48E8-83AB-C5F25C2B43F4
Jeg har også en liste der koster 2859 dkr., men den kan jeg ikke dele lige nu, men skal nok ligge den ind så snart jeg kan
Avatar billede boellehuus Nybegynder
21. august 2012 - 14:59 #5
Har fået det ordnet og der er kommet lidt ekstra penge i! Det skete da jeg efter Khpaulsens 'reminder' om fremtids-sikring tænkte det nok ville være svar :D tak!
Avatar billede boellehuus Nybegynder
21. august 2012 - 15:00 #6
Bare lige læg en besked som svar (:
Avatar billede khpaulsen Nybegynder
21. august 2012 - 19:48 #7
Det var så lidt