Avatar billede osborne Nybegynder
18. august 2012 - 00:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sætter jeg inbox regel i Outlook Web App

Hej eksperter,
Jeg håber sådan at nogen kan hjælpe mig her .. Det er en mystisk situation. Jeg er er nyligt deltidsansat på en skole hvor de har givet mig webaccess til Outlook (via et link til deres Outlook Web App).

Det lykkedes mig forleden at finde et sted i denne webapplikation hvor jeg kunne definere en inbox regel om at alle mails jeg modtog blev forwarded til en kontakt (som så var sat til min private email). Det virker og er fint ..

Men nu skulle jeg fortælle nogen hvordan jeg gjorde .. og nu kan jeg simpelthen ikke finde nogen steder at sætte det med regler.

Det er en Outlook Web App og jeg kan se i startbilledet at det er der er oprettet forbindelse til Microsoft Exchange © 2010 Microsoft Corporation.

Det jeg ser ude til venstre er Post, Kalender og Kontaktpersoner. Og hvis jeg vælger Post og så trykker Indstillinger kan jeg ikke se at der står noget om regler nogen steder!?

Jeg håber meget at nogen kan hjælpe mig på vej her
På forhånd tak.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
18. august 2012 - 08:21 #1
Klik på "Indstillinger" oppe til højre, og vælg "Opret en indbakkeregel".
Avatar billede osborne Nybegynder
19. august 2012 - 11:02 #2
Tak RogerWilco, men så simpelt er det desværre ikke ..

Desværre er denne option ikke tilstede her. Jeg mistænker at det måske ikke er Premium versionen som jeg ser!?. Men så undrer det mig at jeg får muligheden for at vælge "Light versionen" før jeg logger på (hvilket jeg så ikke gør og derfor forventer at jeg har den fulde version).

En anden ting er at det er "Outlook Web App 2010" og ikke "Outlook Web Access", men såvidt jeg har forstået at det skulle være den samme applikation.

Men altså jeg har ikke den option du beskriver. Under "Indstillinger" får jeg blot følgende options (når jeg er på indbakken):
- Meddelelsesindstillinger
- E-mail-signatur
- Indstillinger for meddelelsessporing
- Oversættelse af e-mail-navn
- Slettet post

Og det er meget basale indstillinger under hver af disse og ingen af dem har noget med mail-regler at gøre.

Andre forslag?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
19. august 2012 - 13:43 #3
Så er det Light-versionen du har. I den "rigtige" laves der en drop-down når man klikker indstillinger.

Jeg har set et par forskellige eksempler, hvor man får light-udgaven, men de eneste jeg lige kan huske, er at markering af synshandicappet giver light-version - selv om det ikke er markeret når man logger på. Desuden får man også light-versionen hvis der er begrænsninger i browseren, f.eks. hvis man kører med en gammel IE6.
Avatar billede osborne Nybegynder
20. august 2012 - 22:32 #4
YES jeg fandt ud af det ... da du sagde at jeg så var på Light-versionen søgte jeg på det og fandt følgende beskrivelse

http://help.outlook.com/da-dk/140/ms.exch.owal.defaultlight.aspx

Og der står:

- Når du logger på, skal du kigge efter Brug light-versionen af Outlook Web App på logonsiden. Hvis denne tekst vises, og afkrydsningsfeltet er markeret, skal du fjerne markeringen for at skifte tilbage standardversionen af Outlook Web App.
- Når du er logget på, skal du klikke på Indstillinger > Hjælp til handicappede og fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Brug indstillingen til blinde og personer med nedsat syn.

Nu er jeg ikke handicappet, MEN havde åbenbart ved en fejl fået sat et hak i det felt for da jeg fjernede det var jeg tilbage til den fulde version .. og ja nu kan jeg komme til mine indbakke regler igen JUBIII

Tak for hjælpen
Avatar billede osborne Nybegynder
20. august 2012 - 22:32 #5
Super tak
Avatar billede osborne Nybegynder
20. august 2012 - 22:34 #6
RogerWilco kan du ikke lige lægge et svar .. jeg vil gerne give dig nogle point :)
Avatar billede RogerWilco Seniormester
21. august 2012 - 18:09 #7
(-: