Avatar billede Max Praktikant
19. august 2012 - 21:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Image Slider

Hej Venner.

Jeg har fundet denne artikel og kan en smule tilretning i kode, men er ikke den helt store haj til det.

Mit spørgsmål er, kan man integrere det her i en side som kører Umbraco, ud fra denne tutourial ?

http://www.way2blogging.org/2011/05/how-to-add-simple-image-slider-with.html
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2012 - 22:16 #1
Det kan du sagtens - men tingene hedder selvfølgelig noget andet i Umbraco og så ville de fleste, når nu det er et CMS, nok også sætte det op så man dynamisk kunne tilføje og fjerne indhold til slideren.
Avatar billede Max Praktikant
20. august 2012 - 19:53 #2
Hej Keyser.

Tak for dit svar.

Forstår jeg det ret skal pkt. 2, Sættes ind i min CSS template

pkt. 3 sætter jeg ind i header på main template (umbraco) selve Jquery mener jeg er i header i forvejen.

derfor sltter jeg "Adding Javascript" punktet ind i header også.

Og slutteligt "Adding Slider Widget" i Body på main template.

er det korrekt ?

Er enig med dig i at det burde være Dynamisk slider content, men der tror jeg at jeg rammer lidt begrænsninger i mine talenter. :)

Du må gerne oprette som svar på mine spørgsmål her, og tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2012 - 09:31 #3
Uden at kende din struktur så lyder det meget rigtigt.
Avatar billede Max Praktikant
21. august 2012 - 10:24 #4
Strukturen er fra STD. Umbraco løsningen som du kan se her, hvor jeg tester lidt p.t.

http://www.husejer.dk

Det er et startersite der ligger i Umbraco, hvor der er en slider som jeg ikke synes er så smart som den jeg tænker at ligge ind, som sagt er jeg ret ny i Umbraco, så jeg skal lige have fundet mig til rette i det.

Tænker at det er selve masterpagen jeg skal smide tingene ind i, men jeg må prøve mig lidt frem.

Du må gerne smide et svar som tak for hjælpen, så vil jeg lege lidt med det i weekenden.
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2012 - 14:32 #5
Jeg kan ikke huske hvad der er med i den løsning - men for alligevel at komme med lidt mere forklaring så skal koden lægges ind hvor den er relevant. Dvs hvis din template altid skal have slideren er dét den rigtige placering, men benyttes en template flere steder og kun en enkelt af siderne skal have slideren skal du være opmærksom på kun at lægge koden hvor den skal benyttes.

Lettest tror jeg er at kigge efter hvor den nuværende slider ligger og så bare erstatte den.
Avatar billede Max Praktikant
21. august 2012 - 15:07 #6
Enig, men som jeg ser det, kan man i Umbraco vælge hvilken template der skal ligge som main for noden man skriver. Er dog ikke helt sikker på dette, men jeg har bemærket at jeg kan skifte tema til homepage på alle sider og derved er slideren på alle de øvrige sider, så jeg tænker det er ret fleksibelt, så længe man tillader hver document type at bruge alle templates og det kan give bagslag må tiden vise.

Du får tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2012 - 15:14 #7
Det er også korrekt - men en template kan benyttes til flere "fysiske" sider og hvis en eller flere af disse sider ikke skal have slideren vil det være forkert at lægge i templaten. Det er derfor du bør kigge på hvordan den nuværende slider er implementeret.