Avatar billede Hald Nybegynder
20. august 2012 - 14:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB 3 og USB 2 kompatibilitet

Hvis jeg nu har en Synology DS412+ NAS med 2 stk USB 3.0 stik på bagsiden, virker en ekstern USB 2.0 disk så? Er standarten bagudkompatibel?
Avatar billede Mickz Nybegynder
20. august 2012 - 14:58 #1
Ja USB 3 er bagudkompatibel men du vil naturligvis kun kunne bruge USB2 hastighed
Avatar billede Hald Nybegynder
20. august 2012 - 15:07 #2
Jeg har bare ikke rigtig kunnet finde dokumentation for det endnu, jeg læser som en gal på en masse hjemmesider om emnet, og der er lige så mange der siger det kan lade sig gøre, som folk der siger at det ikke virker.. så jeg er virkelig i tvivl.. Også fordi jeg ingen erfaring har med USB 3.0
Avatar billede Mickz Nybegynder
20. august 2012 - 15:16 #3
Jeg ved ikke om der skulle være noget ved Synology DS412, der gør at den ikke skulle være kompatible, men syntes det ville være mærkeligt hvis dette var tilfældet og usb3 er jo som udgangspunkt bagudkompatibelt... Men syntes næsten du burde skrive til producenten og høre dem af, de burde da hvis nogen kunne svare dig :)
Avatar billede deadman Nybegynder
20. august 2012 - 16:48 #4
#2
Dokumentationen finder du i #1 :)

Den har 1 USB 2.0 port, og 2 USB 3.0 porte så er det et problem?

http://www.synology.com/products/spec.php?product_name=DS412%2B&lang=dan#p_submenu
Avatar billede Hald Nybegynder
03. november 2012 - 01:14 #5
USB3 portene virkede selvfølgelig med USB2 devices.. tak for hjælpen.. skriver i ikke lige et svar så i kan få nogle points?
Avatar billede Mickz Nybegynder
03. november 2012 - 01:37 #6
Jo naturligvis :)