Avatar billede celal Nybegynder
22. august 2012 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XmlReader error

Jeg bruger XmlReader til hente et XML dokument fra http, men jeg får følgende fejl meddelelse:
Uventet XML-erklæring. XML-erklæringen skal være den første node i dokumentet, og der må ikke være blanktegn før den. linje 2, position 3.

Jeg har kigget på kildekoden fro XML dokumentet, og kan konstatere at der i starten af XML dokumentet står "<?xml version='1.0' encoding='ISO-8859-1'?>"

Min Kode ser således ud:

        public static string TestService(string user_id, string set_id, string felter, string sorteringsfelt, string max_antal) {

            string httpServiceUrl = "https://xxxxtest.dk/xml.asp?service=mtest";
            XmlReader xmlReader = XmlReader.Create(httpServiceUrl + "&user_id=" + user_id + "&set_id=" + set_id + "&sorteringsfelt=" + sorteringsfelt + "&felter=" + felter + "&max_antal=" + max_antal);

            try {
                while (xmlReader.Read()) {

                    switch (xmlReader.NodeType) {
                        case XmlNodeType.Element:
                            //writer.WriteStartElement(xmlReader.Name);
                            break;
                        case XmlNodeType.Text:
                            //writer.WriteString(xmlReader.Value);
                            break;
                        case XmlNodeType.XmlDeclaration:
                        case XmlNodeType.ProcessingInstruction:
                            //writer.WriteProcessingInstruction(xmlReader.Name, xmlReader.Value);
                            break;
                        case XmlNodeType.Comment:
                            //writer.WriteComment(xmlReader.Value);
                            break;
                        case XmlNodeType.EndElement:
                            //writer.WriteFullEndElement();
                            break;
                    }

            catch (XmlException e) {
                Console.WriteLine(e.Message);
                Console.WriteLine("Exception object Line, pos: (" + e.LineNumber + "," + e.LinePosition + ")");
                Console.WriteLine("XmlReader value: (" + xmlReader.Value + ")");
            }

            xmlReader.Close();
            return "TEST";

        }

Nogen som har en forklaring, Jeg har også prøvet at bruge XmlextReader, men jeg får samme fejl.

Nogen som har en løsning?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2012 - 14:50 #1
Der er vel en tom linie inden den XML header eller noget lignende.

Check ASP siden.
Avatar billede celal Nybegynder
22. august 2012 - 18:39 #2
Det har jeg også kontrolleret. Der Ingen tomme linjer inden headeren.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2012 - 18:52 #3
Du har aabnet siden i en browser, gaaet i vi source og verificeret at der ikke er en tom linie over XML header?
Avatar billede celal Nybegynder
22. august 2012 - 20:22 #4
Yes. Det har jeg. Men er der en måde at gå forbi denne linje?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2012 - 04:33 #5
Hvis der ikke er en blank linie i toppen er det dybt mystisk.

Er der en blank linie i toppen saa boer den fjernes ved at rette i ASP siden.

Hvis det af en eller anden grund ikke er muligt saa er der visse muligheder for workarounds client side.
Avatar billede celal Nybegynder
27. august 2012 - 10:36 #6
Har fundet fejlen, det er en lang historie, men det korte af det lange, så var det en "fejl 40" :o)
Avatar billede celal Nybegynder
10. maj 2014 - 11:33 #7
Lukker