Avatar billede henlot Juniormester
23. august 2012 - 09:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjemmegruppe

Jeg har 2 pc'er med windows 7 proff. og som jeg tidligere har anvendt hjemmegruppe imellem. Det kan jeg ikke mere. hvorfor ved jeg ikke, men jeg har læst mig frem til at jeg skal kigge efter om følgende er aktiveret:
-Function Discovery Provider Host
-Function Discovery Resource Publication

(Enable in following order):
-Peer Networking Identity Manager
-Peer Name Resolution Protocol
-Peer Networking Grouping

MEN jeg ved ikke hvor det ligger. Kan du dirigere mig derhen? Du kan måske også svare på, hvordan jeg evt. nulstiller min hjemmegruppe, så jeg kan starte forfra (hvis første løsning ikke virker)
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. august 2012 - 10:17 #1
Jeg bruger ikke selv hjemmegruppen, så jeg ved ikke om dette virker!
Højreklik på det netværks ikon trådløs eller kablet.
Vælg åben Netværks og delingscenter.
Under Vis dine aktive netværk kan du se hvilken type dit netværk er sat til, du vil sikkert have den til at være hjemme netværk.
Står der ikke Hjemmenetværk så tryk på linket og netværks placering kommer frem, med de 3 kendte netværks typer
Hjemme...
Arbejds...
Offentligt...
Er det ikke hjemme så vælg hjemme.
Gennemgå begge maskiner.
Er den allerede på Hjemme...
SÅ vælg offentlig, genstart
Gå ind igen og vælg hjemme... genstart

!OG igen husk på begge maskiner.

Hvis det ikke virker så prøv dette (Det du har læst dig til)
Tidspres gør at jeg ikke kan gå i dybden men;
tryk [Ctrl]+[Shift]+[Esc]
Så kommer joblisten frem
Vælg fanebladet Tjenester
Der kan du se de forkortede navne på nogle af processerne

Eks. Peer Networking Grouping = p2psvc (Gruppering af Peer neværk)

Der er en knap i fanebladet Tjenester, den kan du trykke på for at få administrationen af tjenesterne frem, der er der også udførlige forklaring på de forskellige tjenester.
Avatar billede henlot Juniormester
23. januar 2013 - 17:38 #2
Skriv venligst et svar så får du pointene, selvom det ikke hjalp, men jeg skal lukke spørgsmålet
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. januar 2013 - 18:44 #3
Du har lukket søgsmålet ved at accepterer dit eget svar.
Det er OK