Avatar billede cautoo Nybegynder
23. august 2012 - 11:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Send email i Access 2010

Hej

Jeg har et problem med Access 2010 og Outlook 2010. Når jeg sender mail til Outlook så vil den gerne at man "accepterer" at mailen må sendes, som en sikkerhedsfeature.

Kan man på den ene eller anden måde, opsætte sin maskine til at acceptere outlook kald fra sin Access database?

Det skal være uden brug af 3.-parts programmer (altså, jeg vil ikke købe et plugin). Jeg har dog mulighed for at lave et div. indstillinger og setups direkte på de maskiner som skal bruge det

Som jeg ser det, skal den på en måde enten acceptere sending fra Access databasen eller Access databasen skal forbinde direkte op til den Exchange konto som er registreret i Kontrolpanel -> Mail.

Er dette ikke muligt længere?
Avatar billede cautoo Nybegynder
23. august 2012 - 12:00 #2
ligepræcis hvad jeg bad om ikke at få!
Avatar billede fdata Forsker
23. august 2012 - 13:02 #3
Ikke enig. Du skrev "uden 3. part".
Her beskrives en løsning, som benytter: "Using the trusted state of the Outlook VBA Project code to avoid the warning messages".
Avatar billede fdata Forsker
23. august 2012 - 13:05 #4
Mig bekendt er der kun de 2 muligheder:
  1. Installér ClickYes. Altså 3. part
eller
  2. Programmér dig ud af det
Avatar billede cautoo Nybegynder
23. august 2012 - 13:48 #5
Lige ovenover den overskrift du nævner står der fremhævet:
"Editors note: This solution is not compatible with Outlook 2010."
Avatar billede fdata Forsker
23. august 2012 - 14:09 #6
Havde overset, at du var i 2010. Sorry. My mistake.
Trækker mig.
Avatar billede cautoo Nybegynder
07. september 2012 - 10:04 #7
Jeg lukker igen.
Jeg er endt ud med en løsning hvor jeg opretter mailsne i Kladder og så må man manuelt sende mailsne bagefter, selvom det er noget af en nedgradering.