Avatar billede kris914g Nybegynder
23. august 2012 - 17:01 Der er 4 kommentarer

hej hjælp til harddisk mac

hej dette vil fortælle dig hvad jeg gerne vil have hjælp dette er en tom harddisk /----------------/
dette er data= /00000000000000/
og detter er sådan min hardisk er nu = /---000-0-0-0--0-0-0-0-0-0-/
og det jeg vil have hjælp til er at få min hardisk til at se sådan ud /0000000000000----------/
nogen der ved hvordan man gør. det er fordi at jeg ikke kan bruge boot camp hvis ikke der er sådan pls hjælp mig
Avatar billede kado Nybegynder
23. august 2012 - 17:16 #1
Formater harddisken

/kado
Avatar billede kris914g Nybegynder
23. august 2012 - 18:28 #2
har prøvet at gøre det i terminalen men den skriver: -bash: /kado No such file or directory
Avatar billede kado Nybegynder
23. august 2012 - 18:38 #3
Forklar mig lige, hvad du egentligt ønsker at gøre.

Du skal IKKE bruger Terminal til at formatere disken.

Du skal indsætte din Mac OS X DVD
Holde C-tasten nede under opstart

Herinde følger du de første punkter, indtil der kommer en menu frem, hvor der (hvis det er dansk du har valgt) står Hjælpeprogrammer
Herunder vælger du så diskværktøj
og foretager de nødvendige valg!

MEN husk, at nu formaterer du altså hele harddisken.

Du skriver, at du ikke kan brue Boot Camp?

Har du fulgt vejledningen i Boot Camp-assistent?
Du skal vælge Programmer/Hjælpeprogrammer/Boot Camp-assistent og her følge vejledningen.
Så fungerer det

/kado
Avatar billede kris914g Nybegynder
23. august 2012 - 18:59 #4
vil gerne bruge bootcamp men når jeg prøver siger den af jeg skal formatere hardisken