24. august 2012 - 11:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Synkronisere mail i PC/Mac/iPhone/iPad

Jeg har opsat mine mail konti i Mac.  Derudover har jeg dem på iPhone og iPad. Fint nok.
MEN: når jeg svarer en mail fra en af enhederne, mangler jeg svaret på de andre.

Eg. Jeg får en mail og ser den på iPhone ude i byen. Der skal svares med det samme og det gør jeg derfor fra telefonen.
Når jeg kommer hjem på mac'en ville det jo være fint hvis tråden også var der. Næste gang jeg svarer denne tråd, er det fra mac'en og nu mangler mit svar fra sidst ( det jeg svarede på telefonen)
Er der ikke en mulig opsætning så den samler trådene alle steder,, ellers duer det jo ikke at svare fra en af de andre enheder. Jeg kan ikke altid huske hvad jeg svarede, hvis der er meget igang!

Han nogen en ide?
Yderligere: er der nogen der ved hvordan man kan slette mails på de Mobile enheder..  Min nægter at slette : den skriver " kan ikke overføre til papirkurv"

Og... Jeg mangler helt vildt et spamfilter til iPhone/iPad !!
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. august 2012 - 11:56 #1
Nu er jeg ikke indsat i "Apple-verden" og deres mailklienter, men kan du ikke bare bruge imap i stedet for pop3?
24. august 2012 - 12:22 #2
Tak for forsøget, men det her forum hedder jo ikke eksperten for ingenting !

Jeg bruger imap allerede..
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. august 2012 - 12:27 #3
Say what???
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. august 2012 - 12:27 #4
Skal jeg forstå din kommentar ret, så behøver du jo ingen hjælp ;o)
05. februar 2013 - 09:15 #5
Jo, jeg mangler stadig svar, men måske svar fra en der virkelig ved noget om MAC og mail og synkronisering. undskyld jeg er ubehøvlet - det er ikke personligt..

ofte bliver spørgsmål ikke besvaret, fordi de simple og ubrugelige svar, skubber de rigtige svar ud!
"der er jo svaret på spørgsmålet, så behøver jeg ikke", tænker ham med det rigtige svar.. ærgeligt!
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2013 - 13:38 #6
Det er netop derfor der er en "Svar"-mulighed og en "kommentar"-mulighed, så andre kan komme på banen, så længe der ikke er lagt et svar.

Men hos mig har du brændt dine broer, tag det ikke personligt. Jeg har ellers svaret. Det tog mig 5 sekunder at google det (løsningen med iphone og mac).
05. februar 2013 - 17:26 #7
Jeg er da ked af at have brændt broer. det er normalt ikke min stil. jeg er helt opmærksom på forskellen mellem kommentarer og svar. jeg har været med i mange år ( fra dengang det var virkelige nørder og eksperter på eksperten ) dengang var eksperten nærmest et mirakel(da "bufferzone" stod øverst):
man spurgte om et eller andet og meget kort tid efter (nogen gange kun 5 min) fik man et relevant svar. Dengang, før eksperten blev opkøbt, var der virkelig mange ekspertsvar at hente. Desværre er det i de senere år, spørg mig ikke hvorfor, blevet så som så med kvaliteten af de svar der kommer, og alt for ofte en masse kommentarer og svar fra nogle, der tydeligvis ikke er eksperter, men blot interreserede amatører.
at foreslå et skift mellem pop3 og imap i dette tilfælde er, undskyld mig, ikke et ekspert svar. det er børnelærdom fra '92, da mail var nyt og ukendt for de fleste.
Og Nej, løsningen ligger ikke lige i en google søgning. hvis du søger på internationale forums, er der mange der har lignende problem, men ikke fundet svaret. det er der selvfølgelig, har bare ikke haft tid , og håbede at "skyde genvej" med Eksperten.
sorry..
05. februar 2013 - 17:29 #8
ser lige at du selv er gammel i gårde, så må du da også vide hvad jeg taler om..
08. februar 2013 - 07:55 #9
lukker