Avatar billede syl9518 Nybegynder
28. august 2012 - 17:40 Der er 17 kommentarer

Kan kun se en partion på extern harddisk

Min Pc er brudt ned, heldigvis kunne harddisken reddes, så den er nu omdannet til en extern disk. Men... kan kun se et drev på den externe harddisk. DEr er to, ved jeg, dar jeg brugte både et C-drev og et D-DREV? HVORDAN KOMMER JEG I KONTAKT MED MIT GAMLE D-drev. Mit gamle C-drev hedder nu D. HVAD GØR JEG
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2012 - 17:43 #1
Fortæller først hvilket styresystem det er måske så lidt lettere at forklare stien ind i diskhåndteringen
Avatar billede syl9518 Nybegynder
28. august 2012 - 17:50 #2
Det er windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2012 - 17:50 #3
Hvis dit gamle c drev hedder d nu, så hedder dit gamle d drev formodentligt e nu
Avatar billede syl9518 Nybegynder
28. august 2012 - 17:56 #4
Kan slet ikke se et e drev
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2012 - 18:11 #5
Du skal ind i diskhåndteringen og se om du kan indsætte et drevbogstav!
højreklik på Computer tryk på Administrer i vinduet der fremkommer tryk på diskhåndtering og se om den er der? hhis ja så højreklik oven på drevet og tryk på skift drevbogstav og sti.
Avatar billede tiger_dk Mester
28. august 2012 - 18:14 #6
hent og installer det her: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

det kan få partionen tilbage, det er den der er forsvundet, det er derfor du kan se et drev !
Avatar billede tiger_dk Mester
28. august 2012 - 18:16 #7
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2012 - 18:17 #8
Så behøver du ikke at installere noget!
http://gratisupload.dk/vis_billede/684205/
Avatar billede pkbech Juniormester
28. august 2012 - 18:39 #9
Problemet er at dit gamle C drev vil hedde C i windows du skal ind under start menuen EN højere klik på computer og vælg "Manage"/DA "Adminiter" find disk administration.

Her skulle du kunne se alle dine partitioner så skal du bare ændre drev bogstavet til noget andet (så der ikke er konflikt)
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2012 - 18:48 #10
pkbech Hvad står der i #5 og iøvrigt hvorfor som svar??
Avatar billede pkbech Juniormester
28. august 2012 - 18:55 #11
Poko1 hvorfor ikke svare? Og undskylde må havde overset dit svar så bare alle de der latterlige forslag med programmer han skulle installer. Var lidt hurtigt.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2012 - 19:10 #12
Poko1 hvorfor ikke svare?

Tænk dig at du selv har brug for hjælp og alle bare skriver som svar! så kunne det jo tænkes at andre der kunne have givet den rigtige hjælp springer over fordi de tror der kun ventes på accept! og du derfor ikke fik nogen hjælp:-(( eller?
Avatar billede pkbech Juniormester
28. august 2012 - 19:20 #13
Tjaa stadig ikke se problmet #4 har allerede lagt svar ind muligt mit er bedre det er op til modtageren. Springer du alle tråde over hvor der er givet svar men ikke lukket?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2012 - 19:27 #14
#0 syl9518 (11.340 point)
#4 syl9518 (11.340 point)
Avatar billede syl9518 Nybegynder
29. august 2012 - 17:07 #15
Tak for svar, men svært at dele points ud
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2012 - 17:18 #16
Du skal vel bare bede den der gav dig den rette hjælp om at lægge et svar som du så kan acceptere.
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2012 - 11:42 #17
hvilken løsning brugte du ?