Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
01. september 2012 - 17:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problem med afinstallation af mobilt bredbånd.

Hej alle sammen.
Jeg har et meget irriterende problem med at få afinstalleret telenor
mobilt bredbånd.

Jeg var nede og købe sådan en gang mobil bredbånd hos telenor, og jeg får det installeret og ingen problemer der. Men jeg finder ud af at det ikke kunne dække mit behov, så jeg annullere da der er 14 dages fortrydelsesret.
Men når jeg prøver at afinstallere det i kontrolpanel kommer den med denne: Fjern enheden fra pc'en.
Men enheden er fjernet, og afleveret i butikken. Så hvad er det jeg gør galt? Nogle der kan hjælpe?

Jeg ved det er et lille problem, men det er bare rigtig irriterende for mig.

Mvh Martin
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2012 - 17:43 #1
har du indlæst andet i mellemtiden? hvis ikke, så systemgendannelse.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
01. september 2012 - 17:57 #2
Nej jeg har ikke indlæst andet? Hvad mener du med systemgendannelse?
Avatar billede giweo Juniormester
01. september 2012 - 19:31 #3
Ja, den beder dig fjerne enheden, og hvad sker der så når du siger OK til at du har gjort det ?
Avatar billede giweo Juniormester
01. september 2012 - 19:32 #4
Og det var så ikke meningen den skulle registrer det som et svar ...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2012 - 20:01 #5
Kontrolpanel / Genoprettelse
klik på 'åbn systemgendannelse'
klik 'næste'
vælg dato for indlæsning af telenor eller dagen før...
så vil din windows rulles tilbage til lige før den blev indlæst, og så er den ude af systemet.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
01. september 2012 - 20:57 #6
Lengelhardt > Så spørger den bare om det samme igen, og der sker intet.

Claes > Det er nu ved at være noget tid siden, vil jeg så ikke komme til at miste en masse data?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2012 - 22:10 #7
nej - systemgandannelse skifter kun tilbage i installerede programmer - men rører ikke ved data. Evt windows update i perioden skal køres ind igen, men det styrer windows selv.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
04. september 2012 - 17:13 #8
Jamen det jeg tænker, at hvis jeg har installeret nogle spil og sådan?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2012 - 18:10 #9
det er enten 'lev med det' eller systemgendannelse.
Du kan dog lige smutte forbi Start/kør og der skrive
msconfig
i det program kan du i fanebladet 'start' finden de ting, der starter med windows - hvis der er hak i noget med 'telenor' eller du genkender stien til programmet, så bare fjern hak, OK og genstart - så skulle den i hvert fald ikke bruge nogle ressourcer fra windows længere.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
05. september 2012 - 19:04 #10
Ok super. jeg har fjernet den fra listen i msconfig.
Det var for mig en udemærket løsning. Da jeg ikke husker datoen fra jeg installerede programmet, så en systemgendannelse ville være svært.

Kan du ikke skrive det som svar, så kan jeg give dig point. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2012 - 19:51 #11
ok - programmet kører ikke længere - så hvis du finder mappen i programmer eller programmer (x86), så bare slet den - der er jo ikke noget aktivt tilbage.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
08. september 2012 - 16:39 #12
Super mange tak.