Avatar billede loonitun Juniormester
03. september 2012 - 21:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

xml - udvalg data- kopier til sheet 2

Hej alle

Jeg har et spørgsmål ang. kopiering af data fra sheet1 til sheet2

intro.

Jeg har en større mænge data hentet via noget xml, dette er ikke statisk og kan variere i mængde, f.eks 1000 linjer den ene dag og 2000 den næste.

Jeg skal kun bruge nogle bestemte linjer i denne data strøm, og derfor har jeg lavet en sortering, så det id-nummer ( som altid er det samme ) og bedt mit regneark glemme alt andet data.

problemet ligger i at jeg nu skal havde den data, som jeg har sorteret fra over i et nyt regneark, hvor jeg kan lave de nødvendige formeler osv.

men først tog jeg bare og kopieret det (a1 ='Ark1'!Q825 a2='Ark1'!Q830) osv osv med de 1000 linjer

problemet kommer så dag 2 da der nu er 1200 linjer, og derfor mangler jeg jo nogle data i sheet2.

godt. spørgsmålet

Som nævnt er der et id-nummer som er unikt,

derfor ville jeg gerne havde at hver gang det idnummer kommer på sheet1 skal den kopier det til linje 2 sammen med den linje data det opstår på.

f.eks
sheet1 -> a243 = id_nummer så kopiere a243-b243-c243-d243-e243 osv til sheet2 a2-b2-c2-d2-e2 osv

næste

sheet1 -> a279 = id_nummer så kopiere a279-b279-c279-d279-e279 osv til sheet2 a3-b3-c3-d3-e3 osv

dette skal selvfølgelig køre indtil det når sidste linje af sheet1,

håber det giver mening for jer, det lidt svært at forklare :=)
Avatar billede finb Ekspert
03. september 2012 - 22:38 #1
Har du en liste over ønskede celler i ark1,
kan du bruge =LOPSLAG() i ark2, som slår
op i ark1.
finb
Avatar billede loonitun Juniormester
03. september 2012 - 22:53 #2
det er rigtig har en der hedder

=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(A1;'Ark1'!$A$2:$AE$8768;2;FALSK)) = SAND; "item ikke fundet"; LOPSLAG(A1;'Ark1'!$A$2:$AE$8768;2;FALSK))

Men skal jo havde den til at opdatere alle de gange den støder på
værdien i a1

altså i nuværende xml udtræk har jeg 601 linjer med det id-nummer, og så skulle den hvis sætnining jo gerne finde 601 lijner og give mig

samlet har jeg 8768 linjer.

i morgen har jeg måske 9000 eller 5000 da jeg trækker xml fra en database som ændre sig
Avatar billede loonitun Juniormester
07. september 2012 - 11:07 #3
er kommet på en løsning, som virker ;)

fik lavede den lookup og smidt den sammen med noget løkke værk,
det måske ikke den pæneste løsning men det virker ;)
Avatar billede loonitun Juniormester
26. april 2013 - 22:57 #4
ingen har svaret ? så tager igen for at lukke tråd