Avatar billede okjk Novice
04. september 2012 - 15:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Smartfone

Hej. Har anskaffet mig en Sony Xperia Go smartfone.
Når jeg nu vil sende en SMS - er der et panel hvor der kan vælges diverse smileys, hjerter, kyssemund og meget andet.
På modtagers telefon kan man fint se smileys, men ikke fx hjerte, eller de andre eksempler - de vises blot som en kode - nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak. Jens
Avatar billede Panen Nybegynder
04. september 2012 - 15:43 #1
Det er jo fordi din telefon ikke sender smileyen som et billede, men som en kode ja :) Hvordan det ser ud på modtagers telefon afhænger udelukkende af hvordan modtagers telefon tolker den kode.

Se blandt andet dette hjerte: <3

Herinde er det bare tekst, på facebook er det et icon, på min android telefon ser det helt anderledes ud og sikkert noget helt tredje på en iphone.
Avatar billede okjk Novice
04. september 2012 - 15:46 #2
Godt så - men hvordan kan det være at en smiley ikke er et billede, men et hjerte er ?
Og hvordan kan det evt. ændres således at modtageren ser hjertet ?
Avatar billede madklub Guru
04. september 2012 - 16:03 #3
Et hjerte er heller ikke et billede eller icon.
Modtagerens telefon kan åbenbart ikke 'oversætte' tegnene til et hjerte.
Der er forskel på <3 og 3> .
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. september 2012 - 16:06 #4
Hvis du skal sende billeder, bliver det pludselig til et MMS. Når jeg sender smileys fra min android, er det ikke altid de vises som "billede" i en Sony-Ericsson f eks.
Avatar billede okjk Novice
04. september 2012 - 16:33 #5
Hmm - ok. Jeg var så naiv at jeg troede at når ikonerne vises på min mobil sammen med smileyerne osv - så var det noget standart ligesom en almindelig smiley  synes ikke de skulle være i menuen - med mindre selvfølgelig at alle ved hvad koderne betyder.Jeg vil ikke sende som mms. Så jeg må nøjes med smilyer.
Avatar billede okjk Novice
05. september 2012 - 19:43 #6
Ok - smid et svar så kommer der point.
Avatar billede okjk Novice
19. september 2012 - 13:45 #7
svar