Avatar billede denulykkeligemacman Nybegynder
04. september 2012 - 23:11 Der er 3 kommentarer

Min Mac OS X finder ikke ekstern harddisk

Jeg er ved at gå amok over, at min Mac ikke kan få overført filerne fra min gamle harddisk. Jeg har set, at mange har samme problem, men mit er vidst lidt anderledes.

Sagen er den, at jeg ikke kan finde harddisken i mit Finder Vindue, men!!! Min harddisk tænder + at der kommer en service meddelese op når jeg tager den ud, hvor der står: "Disken blev ikke skubbet korrekt ud. Om mul..bla bla bla," så den registrerer altså, at den er slået til.

Min Room-mate kan godt finde min harddisk på sin Mac, og jeg kan godt finde andre Harddiske på min Mac, så jeg forstår ikke helt, hvorfor søren det ikke lige går med min egen.

Jeg har brugt den til PC før, men har både hentet MacFUSE og Tuxera, så jeg burde kunne læse NTFS nu.

Jeg ved ikke om jeg har overset et eller andet helt simpelt, men hvis der er nogen som kan hjælpe ville jeg være jer evigt taknemmelig.

Mvh - Den desperate :(
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. september 2012 - 07:10 #1
Du skriver "burde kunne læse NTFS"
-lav et andet format...som du 100% sikkert ved din Mac kan læse.

Og som også er kompatibelt med din WINDOWS version.

Prøv med nogle forskellige, så du du ved hvad der fungerer.

At læse og at skrive til NTFS bliver måske i sig selv et problem, da rettighederne opfører sig forskelligt...
Avatar billede denulykkeligemacman Nybegynder
05. september 2012 - 09:31 #2
Jamen er det så ikke underligt, at den kan læses på andre Macs, og at den er registreret?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. september 2012 - 09:58 #3
Det er 99% sikkert rettighederne der driller dig ?
-har du "Filevault" slået til på din Mac ?

De andre Mac's du har testet på, har så måske ikke slået "Filevault" til - heri er der en masse komplicerede sikkerheds-indstillinger !!!