Avatar billede Berthelmast Nybegynder
08. september 2012 - 13:30 Der er 4 kommentarer

Hvordan forbinder man et antenne stik til en ledning, som før er trukket gennem huset.

Hej Eksperten.

For et par år siden fik jeg trukket en antenne ledning gennem huset.  Men da jeg skulle gøre det blev jeg selvfølgelig nød til at tage antenne stikket af (altså det stik, som du forbinder til fjernsynet.) dvs at lige nu ligger der en stik uden noget stik tilsluttet. Nogen der har en løsning, eller et sted hvor jeg kan se hvordan man gør og hvad jeg evt. skal bruge?

Mvh. Thomas
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2012 - 13:53 #1
det skal være et stik et montering - dvs ikke et med plastik-kappe omkring.
et godt stik se på http://www.antennelageret.dk/
menuens 'Kabler - Stik og løsdele'
du skal bruge to (en han og en hun)
84020    Coax Stik Han 100% Hftæt    Kr. 25,00
84021    Coax Stik Hun 100% Hftæt    Kr. 25,00
Disse er meget lette at montere - derfor dette valg.
Avatar billede Berthelmast Nybegynder
08. september 2012 - 13:58 #2
Kan man så bare sætte et af stikkene på ledningen?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2012 - 14:34 #3
du skal lige tage 1 cm af den ydre isolering af, og så skal stikket bare skrues på - det er alt.
Avatar billede martinspangthomsen Nybegynder
10. september 2012 - 09:47 #4
Husk at sørge for at afstanden imellem leder der hører til skærmen og leder der hører til centerlederen ikke kommer tættere på hinenden end stikket nødvendiggør!