Avatar billede nadiaali1001 Nybegynder
10. september 2012 - 22:53 Der er 3 kommentarer

problemer med start op (VISTA)

Min computer sidder fast ved start op boot

hej alle sammen jeg har en stationær der hjemme med windows vista. når jeg tænder den så står der om jeg ville starte windows normalt eller jeg ville starte den i reparations tilstand. men prblemet er her at lige meget om hvilken af dem jeg ville trykke på så går den ind i windows vista start op boot http://www.petri.co.il/images/vista_boot_screen_1.gif

den viser at den køre men den vil aldrig komme ind på windows.

og når jeg så prøver at putte windows 7 cd ind for at formatere den og installere nyt windows så gider den stadig ikke. for når jeg tænder den så går jeg ind under at den skal boote fra cd men så når jeg trykker så læser den ikke engang cd´en. så kommer det igen om jeg vil starte windows normalt eller ikke.

altså dvs at den ikke gider og komme på windows og den gider heller ikke at læse cd-drev hvad skal jeg gøre hjælp folkens ???

den der kan hjælpe for 200 point
Avatar billede byggemandflop Novice
11. september 2012 - 07:21 #1
Check din opstart i bios. eller kan du evt komme i fejlsikret tilstand og installere windows7 derfra?
Avatar billede nadiaali1001 Nybegynder
11. september 2012 - 19:10 #2
Nej problemet er her at jeg ikke kan komme på Windows den loader kun og kommer ingen vejne. Men hvad mener du med at jeg skal tjekke min bios start?
Avatar billede brpe Nybegynder
12. september 2012 - 18:54 #3
Som byggemandflop er inde på prøv om du kan komme ind til menuen hvor du bl.a. kan vælge fejlsikret tilstand med/uden netværk osv. Der er et punkt som hedder noget ligenden "Sidste kendte fungerende konfiguration (avanceret)". Det virker vel og mærket kun hvis systemgendannelse er aktiveret.

Du kommer til menuen ved at trykke en masse gange på F8 lige efter at du har tændt for computeren.