Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
16. september 2012 - 22:30 Der er 8 kommentarer

Driveren er ikke digitalt signeret?

Jeg har en ASUS N61Ja med et kæmpe problem.

For 1 år siden gik min hd ned, jeg købte en ny, satte den i, installerede alt og den har virket fint indtil i sidste uge, hvor jeg var uheldig med hd igen igen (Jeg må være en uheldig mand)

Jeg køber ny hd, installerer den og påbegynder installationen af min originale win 7, alt virker fint indtil jeg som sidst sætter min ASUS cd i og installerer drivere til alle enheder.

I computer administration ud for skærmkort er oplysningerne...
ATI Radeon HD 5730

Men der er en gul trekant ud for og mine skærmindstillinger kan heller ikke ændres til 1368*724 som tidligere ikke har været et problem.

Ved egenskaberne for enheden er oplysningerne følgende:

Den digitale signatur for de drivere, der kræves for denne enhed, kan ikke bekræftes. En ændring i hardware eller software kan have medført, at der er blevet installeret en fil, der er signeret forkert, er beskadiget, eller som kan være skadelig software fra en ukendt kilde. (Kode 52)

Jeg kan se i google at jeg ikke er den eneste med dette problem, men ingen løsninger som jeg kan bruge til noget som helst...
Og jeg kan da ikke være den eneste med dette problem.

Jeg har allerede været på producentens hjemmeside og hentet nyeste drivere og ASUS oplyser ligeledes at deres drivere ER signeret digitalt, så må det jo være Windows der er et problem.
Men nu har jeg hentet samme image 3 gange og lavet ny installationsDVD et par gange og det virker stadig ikke, problemet er fortsat det samme.

Hvad gør jeg seriøst nu?

Følgende enheder har problemer med signaturen:
Skærm
Skærmkort
USB 3.0 port
PS2 mousepad
Og flere andre enheder...
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2012 - 23:25 #1
Kan du ikke installere dem selvom de ikke er digitalt signerede?
Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
16. september 2012 - 23:32 #2
Jo, det kan jeg godt, men det hjælper ikke på problemet!

Fejlen er fortsat den samme og hvis jeg forsøger at ændre skærmopløsning efterfølgende, så får jeg ikke mulighederne for andet end standard som er 800*600 hvilket er en anelse nederen på en 16" skærm... !
Avatar billede phpnooben Nybegynder
17. september 2012 - 00:33 #3
Hvis du ved præcis hvilket skærmkort du har kunne du forsøge at hente den nyeste/opdaterede driver ned til den :-)

Jeg fandt følgende:
Download ATI Mobility Radeon HD 5730 Graphics Driver for Lenovo Laptops. AMD Graphics Driver 8.702.5 for Windows 7 32bit/64bit 321MB : http://consumerdl.lenovo.com.cn/UserFiles/Driver/en/Downloads%20and%20Drivers/Y460&Y560/WIN7/IN4VDO05WW5.exe

Download ATI Mobility Radeon HD 5730 Graphics Driver for ASUS Laptops: ATI Graphics Driver V8.692.1.0 for Windows 7 32bit/64bit 244.5MB: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/VGA/VGA_ATI_Win7_32_64_z869210.zip

Download ATI Mobility Radeon HD 5730 Graphics Driver for Dell Laptops: AMD ATI Mobility Radeon HD 5730 Driver 8.692.1.0000, A17 for Windows 7 64bit 124.68MB: http://ftp.us.dell.com/video/R257949.exe

Other Hot ATI Mobility Radeon HD Graphic Drivers Download:

ATI Mobility Radeon HD 5750 Video Card Overview and Driver Download: http://www.downloadatoz.com/driver/articles/ati-mobility-radeon-hd-5750-video-card-overview-and-driver-donwload.html

ATI Mobility Radeon HD 5830 Video Card Driver for Windows 7/Vista/XP: http://www.downloadatoz.com/driver/articles/ati-mobility-radeon-hd-5830-video-card-driver-for-windows-7-vista-xp.html

Download ATI Mobility Radeon HD 5470 Graphics Drivers for HP, ASUS, Dell, Sony, Acer Laptops: http://www.downloadatoz.com/driver/articles/download-ati-mobility-radeon-hd-5470-graphics-drivers-for-hp-asus-dell-sony-acer-laptops.html

Håber det er noget der kan bruges :-)
Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
17. september 2012 - 08:37 #4
Tak for dit svar pnpnooben, men den løsning har jeg allerede forsøgt, jeg er sikker på at der er tale om et MS problem, da ASUS som sagt meddeler på deres hjemmeside at alle drivere er digitalt signeret.

Så jeg håber at der findes en meget klog MS mand/kvinde der har en mulig løsning på problemet...?
Avatar billede foodear Praktikant
17. september 2012 - 08:53 #5
Har du installeret chipset driveren ? Det kan nemlig godt være den der driller ..
Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
17. september 2012 - 09:27 #6
Den er ligeledes hentet fra Intels hjemmeside, så den sidste nye er installeret.... Jeg er ved at være "tabt" for muligheder!
Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
01. oktober 2012 - 00:22 #7
Jeg har netop fået løst problemet og vil derfor dele det med alle.

Det viste sig at Windows jo under installationen henter nogle opdateringer ned, hvis man sætter den til det og installerer disse samtidig med.

Der er tilsyneladende sket det at disse opdateringer er fejlet under installation og dermed har blokeret for installation af verifikationerne for computerproducentens drivere, således at de dermed ikke kunne verificeres.

Løsning...
Under installation fravælges download af Win opdateringer.
Win 7 installeres færdigt.
Gå derefter til win update og søg efter eller opdateringer.
Hent dem alle på samme tid og sæt installationen igang derefter.

Derefter kan ASUS drivere i dette tilfælde installeres og alle verificeres perfekt ved installaion.

Så det er altså et Windows 7 problem og har intet med driverne fra ASUS at gøre.

Håber det hjælper nogle der ender med at sidde med samme problem!
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2012 - 10:22 #8
Tak for info, som jo er en uvurderlig hjælp til andre.