Avatar billede rekord_driver Nybegynder
18. september 2012 - 16:10 Der er 3 kommentarer

Opgradering af gaming pc

Hej.
Jeg går og overvejer at opgradere min PC så den kan bruges til gaming 1-2 år mere.

Det her er hvad jeg har i nu:

Asus m4n78-vm (bundkort)

Amd Atlon II x3 435(processor)

4 gb kingston Dual-Channel DDR2 @ 333MHz

HD radeon 6770 1 gb (graffikkort)

Jeg spiller spil som f.eks "sleeping dogs" og "Max Payne 3" og til tider også first person shooters. Jeg kan godt køre "Sleeping dogs" nu men det er lige på grænsen.

Det jeg har tænkt lidt på er at mit bundkort ser ud til at understøtte AMD phenom II x6 1100T som det hurtigste. Så den har jeg overvejet at opgradere til... Men bliver den solgt længere? Jeg kan ikke finde den nogen steder?
Og hvad syntes i jeg skal gøre angående grafikkort?

Mvh Morten
Avatar billede Nereos Nybegynder
18. september 2012 - 23:51 #1
Jeg vil nok købe helt nyt (brugt) udstyr.
DDR2 og Socket AM3 er ikke værd at bygge videre på til gaming i nye spil.
Et hurtigt besøg på dba.dk viser en del annoncer.
Dette er på ingen måde reklame men blot et eksempel:
http://www.dba.dk/bundkort-cpu-asus-intel/id-85910176/
Ham her forsøger måske endda at sælge til lige lovlig mange penge. Det set er maks 800 værd.
Avatar billede rekord_driver Nybegynder
19. september 2012 - 08:40 #2
Hej. Mange tak for dit link, det er faktisk meget interessant at man kan få noget brugt til den pris... og hvis du oven i købet mener at det der er lige dyrt nok, ja så skulle der nok være en chance for at jeg kunne finde en billig opgradering :)

Hvad siger du til f.eks sådan et grafik kort her?
http://www.dba.dk/hd-5970-black-edition-xfx/id-85265866/

passer alle grafik kort i alle bundkort, eller er der noget med at der stadig er både PCI-E og AGP, eller hvad det nu hedder? :)

Morten
Avatar billede Nereos Nybegynder
03. oktober 2012 - 12:10 #3
Hej igen..

Sorry havde ikke set den her,
Ja der findes jo både AGP og PCI-E.
Du skal bruge PCI-E og det er også det der er mest til salg af.
Alle ATI kort fra 6xxx og op er i hvert fald med 100% sikkerhed PCI-E.