Avatar billede heyckendorff Praktikant
18. september 2012 - 21:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billede "hakker" og "staller" på Youtube

Når jeg ser youtube videoer f.eks. musikvideoer så lyder lyden som den skal men billedet følger ikke ordentligt med. Det ser ud som en blanding mellem SlowMotion og StopMotion....nok mest StopMotion.

Problemet bliver værre jo højere opløsning jeg ser videoerne i, men det starter allerede ved en opløsning på 480p og ved 720HD og 1080HD er det helt håbløst.
Problemet er der også selv om baren forneden viser at videoen er helt loadet.

Jeg har:
3.4 Ghz processor
2 GB ram
NAVIDA GeForce FX 5700 256 MB grafikkort.
Firefox browser
Min internetforbidlse er 13MB.

Jeg har selv prøvet følgende uden forbedringer:
Afspillet i Explorer
Opdateret driver til både lyd og grafikkort.
Sørget for at settings på youtube står til Unlimited i Local Storage.
Slået hardware acceleration både til og fra.

Med mit gamle 128mb Asus grafikkort var der ingen problemer (Det stod af), så jeg formoder det må være noget med det nye NAVIDA.

Nogen der har et godt forslag til en løsning
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
18. september 2012 - 22:07 #1
Check windows strømsstyringindtstillinger og sæt så din processor osv kan yde max.

Hvis du nu har sat den meget lavt så den sparestrøm så kunne det måske være derfor.

Prøv på youtube og skift til HTML 5 afspilleren og se om det kun er i flash det sker.

Prøv også og åbn nvidia indstillingerne og sæt indstillingerne der til max eller min og se forskellen.

Prøv også endnu en browser og se om problemet også er der.

Også opdater flash.
Det noget med der er forskellige flash for ie og de andre browsere også er der også 32 bit og 64 bit.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
18. september 2012 - 22:32 #2
Jeg kan kun finde power management i controlpanel og derinde kan jeg ikke finde nogle steder hvor jeg kan stille hvor meget min processer får lov til at arbejde.

Jeg er ikke klar over hvordan man skifter til HTML 5 afspilleren på youtube. Kan man selv vælge om man vil se en video i Flashafspiller eller HTML 5 afspiller? Jeg troede HTML 5 og Flash var to forskellige formater?

Jeg har allerede prøvet at ændre NAVIDA indstilling og det hjælper heller ikke.

Flash er opdateret. Den står til autoopdatering og jeg går ud fra den så selv kan finde ud af at opdater korrekt.

Jeg har lige prøvet i Chrome og der hakker både billede og lyd. Der kan den ikke engang afspille i 280p. Den er helt gal.

Jeg glemte at nævne at problemet er større ved fuldscreen end ved den lille YouTube afspiller.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
18. september 2012 - 23:23 #3
Prøv og vælg den strømstyringsplan der hedder høj ydeevne.

Du kan gå ind her og skifte mellem flash og HTML 5 afspiller :
http://www.youtube.com/html5
flash og HTML 5 er ikke video formater det er den måde selve afspilleren er lavet med.

Hvis der ikke er noget af det som virker så tror jeg det er din skærmkortdriver som der er noget med.
Check at du brugeren den helt rigtige skærmkortdriver.

Jeg havde en computer med windows vista hvor der ikke var lavet nogen skærmkortdriver til det grafikkort til vista så den driver jeg brugte var ikke optimal, altså den virkede man billederen blev ikke opdateret så hurtigt og kunne måske være det som du beskriver.

Hvad hvis du taget fat i et vindue og flytter vinduer hakker det så også eller er langsomt eller køre det helt glat ?
Avatar billede Pax66 Nybegynder
18. september 2012 - 23:50 #4
Svaret er at dit grafikkort ikke understøtter GPU (Graphic Processor Unit)acceleration af Adobe Flash Player 10.1 og højere - dine PC specifikationer tyder på at du bruger et grafikkort som sidder i en AGP port - så på edbpriser findes kun et AGP kort (ifølge AMD's liste) som kan accelerere flash via grafikkortet nemlig:

http://www.edbpriser.dk/grafikkort/his-radeon-hd-4670-iceq-1-gb-id-813633.aspx

Så det dufter måske lidt af ny PC som har PCI-Express port til den nyeste generation af grafikkort.

Lister over chipset som producenten siger understøtter GPU acceleration af Flash.

Nvidia: http://www.nvidia.com/object/gpus_supporting_adobeflash.html

AMD: http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amd-accelerates-flash-player-2009nov17.aspx
Avatar billede jokkejensen Novice
19. september 2012 - 08:57 #5
Det er jo bare deaktivere hardware acceleration i flash, vha at højreklikke på den.

Der er ikke "høj", "balanceret" og "størmbesparelse's" settings på en dektop, kun laptops.

Youtube kan afvikles på en iphone, så lad ikke dit system være flaskehalsen, men kig på eventuelle codec packs mm du måtte have installeret ex vlc-player, kazaa lite codec mm.

Alternativt installer K-lite codec, hold dig til libdav codec, og lad være med at instalere window media player classic fra pakken.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
19. september 2012 - 23:04 #6
Scootergrisen...HTML 5 hakker lige så meget så det hjalp ikke.
Min driver til grafikkortet er den jeg bliver forslået hvis jeg søger drivere på NAVIDAs hjemmeside. Så jeg går ud fra det er den rigtige.

Vinduer kører helt glat når jeg flytter rundt på dem.

Paxx66....Du har ret i at det er et AGP kort så dit forslag kommer nok tættest på at være forklaring på problemet. Jeg har desværre ikke råd til det grafikkort du nævner og en ny PC er slet ikke en mulighed. Jeg må vist bare nøjes med at se videoer på min Galaxy Tab.

Hvis du smider et svar får du pointene.

jokkejensen...jeg har som nævnt i spørgsmålet allerede prøvet at slå hardware acceleration til og fra uden reslutat.

Jeg har installeret K-lite codec og det ændre heller ikke noget som helst.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
26. september 2012 - 22:31 #7
Takker for hjælpen alle.

Hvis ingen lægger et svar lukker jeg tråden.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
30. september 2012 - 00:52 #8
Lukker