Avatar billede steensommer Praktikant
19. september 2012 - 22:34 Der er 3 kommentarer

Windows Form

Hej

Jeg har designet et projekt hvor jeg bl.a. har en windows form. Textboxe etc fylder en del i formen hvorfor jeg har sat formen til Autoscroll. MEN jeg ville gerne om de øvderste textbox IKKE flyttes.
Er der en måde at forhindre at det sker (lidt a la det man kan i Excel hvor man kan fryse de øverste celler så de ikke flytter sig ved Scroll)?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2012 - 04:23 #1
Jeg mener at du er noedt til at placere det som skal scrolle paa et Panel og saa goere det scrollbart.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2012 - 04:30 #2
Der er en property for AutoScroll.

Vigtigt: tingene skal dockes foerend at det virker!!
Avatar billede steensommer Praktikant
20. september 2012 - 12:21 #3
Hej Arne

Det prøvede jeg først men der er mange kontroller der allerede er placeret så det blev lidt omstændigt.

Det her virker faktisk:

Private Sub FrmSamletBooking_Scroll(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.ScrollEventArgs) Handles Me.Scroll
        Me.Txt1.Location = New Point(306, 1)
        Me.Txt2.Location = New Point(575, 1)
        Me.Txt3.Location = New Point(845, 1)
        Me.Txt4.Location = New Point(1115, 1)
        Me.Txt5.Location = New Point(1385, 1)
    End Sub