Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
22. september 2012 - 18:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket sprog?

Jeg er meget interesseret i fodbold og betting, og kunne derfor godt tænkte mig at lave et program/webside der kan holde styr på statistikker.

Så man f.eks. kan vælge de to hold man vil kombinere. f.eks.

Esbjerg - Fc København
        Kampe=69
20      mål    54
11    gule kort  8
1      selvmål  1
    og så videre....

og så tænker jeg at der skal være en nem løsning til at tilføje kampe. Så hvis de spiller en kamp imorgen, at jeg lyn hurtigt kan ændre den fra 69 kampe til 70 kampe. Gerne uden at skulle oploade nye filer til ftp og sådan. Så der skal vel noget database programmering indover eller hvad?

- Hvilke sprog skal jeg gå i dybden med, hvis jeg selv vil prøve at bikse noget sammen? (Foreslår I et program eller en hjemmeside?)
- Hvad tror du prisen ville ligge på hvis jeg købte det hos en uddannet programmør?

- Håber I har tid til at besvare mit spørgsmål, og I kan sætte dig ind i hvad det er jeg gerne vil komme frem til, har forsøgt at gøre det så simpelt som muligt :-D
God weekend!!

- Mvh. Casper!
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
22. september 2012 - 18:40 #1
Hvis i har yderligere tips eller tricks, som jeg bør kende til, skal i være velkomne til at dele dem!
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2012 - 19:22 #2
De fleste sprog kan bruges to at gemme og hente data i en database, hvilket er essensen i din problemstilling.

En PHP web app er en mulighed.

Men der er ogsaa masser af andre muligheder.
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
22. september 2012 - 19:38 #3
Hm, tænkte nok at det var noget i den boldgade, har du 1-2 muligheder mere så jeg har noget at vælge i mellem?
hvad ville du have brugt?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2012 - 19:46 #4
PHP web app
ASP.NET/C# web app
C# desktop app
Java desktop app

MySQL database
SQLServer database

maa vaere nogle af de mere gaengse muligheder.
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
22. september 2012 - 20:04 #5
Skal du have nogle point til samlingen eller? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2012 - 22:00 #6
jo tak
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2012 - 22:01 #7
Jeg ville nok have lavet en Java desktop app med MySQL som database, men det er bare hvad jeg kender bedst
Avatar billede stalle Nybegynder
23. september 2012 - 11:03 #8
Jeg har indtryk af, at du ikke er programmør, men gerne vil prøve at fifle lidt med tingene.
Hvis du ser det som et projekt til at komme ind i programmeringens verden, så synes jeg det lyder som et godt starter projekt.

Hvis det bare er for og have din statistik, havde jeg gået efter en lidt mere simpel løsning - Excel, eller anden form for regneark.
Det er rimeligt simpelt og smide data i, og der er nærmest uanede muligheder for, let at bearbejde dine data med grafer etc.