Avatar billede Svend51 Nybegynder
24. september 2012 - 22:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Driver til lydkort forsvinder hele tiden

Hej
På min computer med XP og et Creative Labs lydkort type CT4810 "forsvinder" driveren til kortet konstant.
Jeg har downloadet og installeret driveren utallige gange; men når jeg tænder computeren efter at den har været slukket, er driveren tilsyneladende "forsvundet".
Hvordan løser jeg problemet?

Svend51
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 22:49 #1
Lyder mystisk.
Prøv at gå i enhedshåndteringen under lydkortet og vælg egenskaber-strømstyring.
Er der tjektegn ved at enheden må slukkes for at spare på strøm, så fjern hakket og se om det hjælper på at huske driveren.
Og det vil jo så også sige du ikke har nogle lyde på når pc starter?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 22:51 #2
Hov det er forresten ikke sikkert der er noget med strømstyring til dette.
Avatar billede milter Ekspert
24. september 2012 - 23:06 #3
Virker lyden? Hvis ikke, hvornår og hvordan startede problemet så?

Har du ikke den originale driver?

Hvilken computer har du?

Der findes et utal af versioner af Creative lydkort, og mange har gennem tiderne haft problemer med at finde brugbare drivere til dem, både indbyggede og løse lydkort. Jeg selv er en af dem, og for mange år siden opgav jeg simpelthen og købte et nyt.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 23:10 #4
hedder din installtionsfil SBAudioSetup_W2k.zip
Avatar billede Svend51 Nybegynder
24. september 2012 - 23:47 #5
Det "program" jeg bruger for at installere driveren til lydkortet hedder "SBAUDIOSetups, Creative Self-Extracting Program, Creative Technology".
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. september 2012 - 00:11 #6
Prøv og start windows i fejlsikret tilstand og gå ind i enhedshåndtering og fjern alt det du har under lyd hardware.

I fejlsikret tilstand kan man se mere hardware end i normal tilstand.
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2012 - 00:32 #7
#6.

Nej, man kan ikke se flere enheder i fejlsikret tilstand end i normal tilstand.

Man kan få vist flere enheder, hvis man i Enhedshåndtering klikker på: Vis > Vis skjulte enheder.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2012 - 09:05 #8
hvad med denne driver der ligger her

http://www.nodevice.com/driver/CT4810/get33479.html

men ellers er det letteste  at bruge slimdrivers der er gratis at bruge men du skal registreres

http://slimdrivers.en.softonic.com/

nå du har opdateret dine drivere så lav et backup af dem som selvudpakkende eller zip mappe eller hvad du ønsker og læg den/dem på andet media til en anden gang
m.v.h
Avatar billede Svend51 Nybegynder
25. september 2012 - 18:48 #9
Hej treatmenice

Jeg har prøvet begge dine forslag uden at få nogen lyd frem.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2012 - 07:21 #10
se under stormy 13 der skulle være lsøningen selv om det er til xp du skal bruge

http://www.sevenforums.com/sound-audio/29075-no-sound-creative-labs-ct4810.html

hvilket bundkort drejer det sig om

du skal sikkert fordi der er så meget vrøvl med xp driveren på deres side og finde den korrekte
Avatar billede milter Ekspert
26. september 2012 - 13:31 #11
Har du ikke den originale driver?

Hvilken computer har du?

Hvordan er problemet opstået?
Avatar billede Svend51 Nybegynder
26. september 2012 - 18:33 #12
Hej
Tilfældigt er det lykkedes at løse problemet ved at gå ind i Kontrolpanel/Egenskaber for lyde og lydenheder og via System 32 at opdatere driveren til VIA AC´97 Enchanced Audio controller (WDM).
I får alle tak for jeres medvirken til at forsøge at hjælpe med løsning af problemet.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 07:49 #13
du skal bede den/dem du vil give point lægge et vsar
nu lægger jeg et

m.v.h