Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
25. september 2012 - 11:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

word2010 hyperlink går et forkert sted hen!?

Hej
Jeg opretter hyperlink i min (hjemmelavede) indholds-fortegnelse, som skal bringe læseren til et bestemt kapitel,og følger alle de kendte instrukser til punkt og prikke. Men hyperlinket åbner i stedet en gammel skabelon, der intet har at gøre med det åbne dokument, som jeg arbejder i. Jeg kan ikke finde et sted, hvor jeg kan se "de indre mekanik" i linket.
De anvendte bogmærker fungerer ellers fint sammen med de feltkoder, der styrer sidetallene i indholdsfortegnelsen. Og jeg har også prøvet at oprette helt andre bogmærker for at se om det hjalp. Men jeg ender hver gang i den samme nævnte skabelon. Og Word giver mig ingen forklaring på sin opførsel! :-)
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
02. oktober 2012 - 18:14 #1
Marker afsnit, som du ønsker der skal springes til.

Ved indsæt link,vælg "place in this document" og marker bookmark.
Avatar billede stkjaer0352 Nybegynder
03. oktober 2012 - 13:00 #2
Hej og tak for svaret. Det var nu mere kompliceret end som så, og jeg har siden fundet løsningen selv. De almindeligt tilgængelige instruktioner fra Microsoft rakte ikke. Jeg skulle ind i under (Word2010) "Filer/Egenskaber/Avancerede egenskaber/dokumentinfo" og slette den sti, som var angivet i feltet "Linksti". Denne sti stammede fra (og henviste til) den skabelon, som min fil var bygget over. Da jeg fik ryddet dette felt, virkede alle links 100% normalt. Men det var én af de svære.