Avatar billede jailbird Nybegynder
26. september 2012 - 15:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Overfør filer (ca. 2 gb) fra en bærbar til en anden bærbar via internet

Hej

Jeg har købt en ny bærbær, og jeg har en række filer, som jeg gerne vil overføre fra min gamle bærbær. Der er mange og nogle er store.

Jeg har selvfølgelig internet (trådløs router) som begge mine bærbare er koblet op på.

Er det muligt på nogen måde at overføre filer fra den ene computer til den anden ved at connecte disse 2 via wireless router.

Og for at tage et råd i forkøbet: Læg det over på usb eller ekstern harddisk. Nej tak, jeg vil gerne have råd til at gøre det på den måde, som jeg skriver om.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede cerby Nybegynder
26. september 2012 - 16:06 #1
Hvis du har windows 7 på begge kan du lave en homegroup, hvorved du kan dele mapper over lokal netværk.

http://windows.microsoft.com/is-IS/windows7/products/features/homegroup
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2012 - 16:09 #2
Det nemmeste må vel være at kopiere data til en USB stick, og så derfra til den nye computer. 2GB er jo ikke ret meget.
Avatar billede jailbird Nybegynder
26. september 2012 - 16:11 #3
cerby - tak for svar. Læg svar og du får point

jorn-a - jeg skriver positivt jeg ikke har brug for sådan et svar.. hvorfor så bruge tid på det... det var også mere for at det andet var nemt uden at flytte til usb og så fra usb igen... svaret havde jeg positivt frabedt mig... kan undres
Avatar billede jailbird Nybegynder
26. september 2012 - 16:24 #4
nogen der ved hvorfor det tager så lang tid at overføre filer til hjemmeværksgruppen - og hvor befinder filerne sig egentligt?
Avatar billede thov Forsker
26. september 2012 - 16:40 #5
Det føles langsomt fordi USB 2.0 er ca. 10 gange hurtigere end wifi.
Filerne befinder sig på computernes harddiske.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2012 - 16:54 #6
#3 Det havde jeg desværre overset - beklager!
Avatar billede cerby Nybegynder
26. september 2012 - 18:22 #7
Det var så lidt :)
Avatar billede Denkirk Nybegynder
26. september 2012 - 19:14 #8
brug dropbox?