Avatar billede simcom Nybegynder
09. august 2001 - 22:14 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Min skærm virker grønlig...

Lige pludselig virker min skærm grønlig. Det er en bærbar IBM. Kan det være noget med Adobe Gamma, som jeg har installeret eller er det bare skærmen? I så faldt, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. august 2001 - 22:15 #1
Fjern Adobe gamma fra Menuen start - programmer - start

Se om det hjælper...
Avatar billede sukos Juniormester
09. august 2001 - 22:16 #2
Eller gå i kontrolpanel og kør adobe gamma.
Min erfaring siger mig at en grøn skærm er ved at være færdig!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. august 2001 - 22:18 #3
Prøv og slut en RIGTIG monitor til og se om det er det samme problem hvis billedet er grønt på den externale monitor så er det højstsansyndligt adobe gamma!!

men hvis den ikke virker grønlig på den externale monitor så er der gået en farve i din bærbars skærm!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 22:19 #4
Hvorfor skal han fjerne Gamma, den fungerer udmærket, bruges til at kalibrere skærmen med!

Hvor gammel er din bærbare?
Avatar billede rfogh Nybegynder
09. august 2001 - 22:19 #5
Min stationære skærm har en løs forbindelse ved indgangsstikket, hvilket resulterer i at den nogle gange bliver rødlig... Prøv at skubbe lidt til nogle ledninger, hvis du kan komme til :o)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. august 2001 - 22:21 #6
Prøv at skubbe lidt til nogle ledninger, hvis du kan komme til HMM RFOGH det er en BÆRBAR
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 22:26 #7
Hvis du skal kalibrere din skærm så brug denne Nokia testbillede, et lille og nyttigt program jeg har haft meget glæde af:

http://www.nss.pl/download/nokia-monitor-test/
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 22:27 #8
Og brug endelig Adobe Gamma, med den kan du lave din egen farveprofil eller vælge!
Avatar billede simcom Nybegynder
09. august 2001 - 22:28 #9
øhm jeg har fået det til at virke ved johannielsens svar. såååå... johnni skal du have nogle point eller hvad?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 22:30 #10
Så har du brugt Adobe Gamma forkert!
Avatar billede simcom Nybegynder
09. august 2001 - 22:32 #11
yeah... men jeg gad ikke at installere de programmer så jeg kunne figurere skærmens gamma, farveindstillinger osv. vil bare hellere slette adobe gamma...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. august 2001 - 22:36 #12
Well, yes Please....

Takker
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. august 2001 - 22:37 #13
Powerstrip er bedre til ændre Brightness, gamma osv.
Avatar billede simcom Nybegynder
09. august 2001 - 22:39 #14
hvor kan jeg få det?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. august 2001 - 22:41 #15
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. august 2001 - 22:43 #16
Takker igen...
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 22:57 #17
Powerstrip er ikke gratis, og det er elendigt!
Avatar billede emingos Nybegynder
09. august 2001 - 23:28 #18
ikke efter min mening ... det er det beste program til at styre din skærm jeg kender ..

kender også mange spillere der bruger det ..

(der kan også laves farve profiler godt til voodoo kort og gforce uden desktop controlls)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 23:34 #19
Skulle de kunne lære Adobe noget om farver og skærmindstillinger, næppe eftersom det er professionelle programmer de laver!
Deres farveprofiler dækker over et stort spektrum af monitorer!
Men kender man ikke sit værktøj og er man farveblind (rød/grøn) så kan det kun gå galt!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
10. august 2001 - 15:00 #20
Bruger ikke selv powerstrip da der er indbygget kontrol af gamma, brightness mm. i Nvidias Detonatordrivere...